دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر مسکن و شهرسازی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال جاری از تغییر روش اعطای وام 10 میلیون تومانی خرید مسکن برای سال آینده خبر داد.

محمد سعیدی کیا با اشاره به اینکه روش اعطای این وام اصلا درست نبوده است، گفت: با این روش افرادی هم که واجد شرایط لازم نبودند اقدام به نام‌نویسی کردند.

وی افزود: از این رو در سال جدید به جای اعطای این قبیل وام‌ها به متقاضیان، وام فوق را به سازندگان می‌دهیم تا بعد این وام به خریداران منتقل شود.

به گزارش همشهری، هنگامی که خبر اعطای این وام به اقشار کم درآمد اعلام شد، حدود 2 میلیون نفر برای اخذ این وام نام‌نویسی کردند.

این در حالی بود که در فاز نخست مقرر شده بود این وام تنها به 30 هزار نفر از واجدین شرایط اعطا شود، که حجم عظیم نام نویسی کنندگان و نبود شرایط لازم برای اخذ این وام را می‌توان به نوعی عامل تغییر این سیاست برای سال آتی دانست.

در شرایطی که وزیر مسکن و شهرسازی در نیمه اول جاری نوید خروج بازار مسکن از رکود را برای نیمه دوم سال اعلام کرد، از هرگونه اظهار نظری در خصوص وضعیت بازار  مسکن در سال آینده پرهیز کرد.

محمد سعیدی‌کیا، در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه با اجرایی شدن مفاد لایحه بودجه سال 86 و طرح جامع مسکن آیا بهای مسکن در سال آینده کاهش می‌یابد، گفت: هیچ نظری در این زمینه ندارم.وی وزارت مسکن را متولی برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و ایجاد بستر دانست و افزود: این وزارتخانه متولی بهای مسکن نیست.

وی با اشاره به اینکه بهای مسکن متاثر از عواملی چون زمین، مصالح ساختمانی ، بازار سرمایه و دستمزد است، گفت: از این رو نمی‌توان به تنهایی سیاست‌گذار امر مسکن « وزارت مسکن» را تاثیرگذار بر بهای مسکن دانست.

سعیدی کیا تأکید کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید سالانه یک  میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که در سال آینده 950 هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که به این ترتیب دولت بدون دخالت در ساخت ‌و ساز اقدام به برنامه‌ریزی برای ساخت می‌کند.

کد خبر 17692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز