گروه اقتصادی: در شرایطی که مسوولان دولتی تلاش می‌کنند که بهای مسکن کاهش یابد و برنامه آینده وزارت مسکن نیز به صفر رساندن بهای زمین است، ‌وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: به منظور کمک به کاهش بهای مسکن، قیمت زمین از این پس برای تعاونی‌های مسکن به منظور تشویق هرچه بیشتر آنها به ساخت و ساز با قیمت منطقه‌ای واگذار خواهد شد.

محمد سعیدی کیا، با اشاره به اینکه سیاست دولت افزایش تولید مسکن برای گروه‌های کم درآمد « پنج دهک اول جامعه» است، به همشهری اظهار کرد: سیاست دیگر دولت  مربوط به بخش مسکن شهری و ساخت واحدهای اجاره‌ای است.

وی تاکید کرد: براساس این سیاست دولت ابتدا زمین را واگذار می‌کند و بابت آن پولی نمی‌گیرد، سپس این زمین به مدت 5 سال اجاره داده می‌شود و بعد از این مدت سازنده می‌تواند آن را بفروشد و پول آن را به دولت بپردازد.

وی گفت: هم‌اکنون دولت برای ساخت هر واحد مسکونی 5/13 میلیون تومان وام در نظر گرفته است که سود  این وام در کلان شهرها 14 درصد است که 4 درصد آن را دولت و 10 درصد دیگر را سازنده واحد مسکونی متقبل خواهد شد.

وی در خصوص علل افزایش بهای مسکن به ویژه در تهران هم تاکید کرد: این افزایش قیمت  در کشور خصوصا تهران دارای علل متعددی است که پس از جمع‌بندی اطلاعات مربوط به این موضوع، می‌توان عوامل دخیل را به مردم اعلام کرد.

کد خبر 14405

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز