گروه شهری: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: 2.5میلیون خودرو در تهران باید مورد معاینه فنی قرار گیرند اما متأسفانه میزان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی بسیار کم است.

سید علی رضوی صبح روز گذشته در مراسم معاینه فنی خودروهای پلیس پایتخت گفت: پلیس انجام قانون را از خودش آغاز کرده است تا زمانی که نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند، جای هیچ گله‌ای برای مردم نباشد. وی ادامه داد: هم‌اکنون 12مرکز معاینه فنی با 38خط در پایتخت فعال است و روزانه در یک شیفت کاری قادر به معاینه فنی پنج هزار خودرو هستیم.
رضوی اظهار کرد: مراکز معاینه فنی تهران سالانه ظرفیت معاینه فنی 3.5میلیون خودرو را دارند، این درحالی است که باید 2.5میلیون خودرو مورد معاینه فنی قرار گیرند اما میزان مراجعات بسیار کم است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: ما خواستار آن هستیم که طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی به‌صورت مدام و مستمر اجرایی شود. وی گفت: اتوبوس‌ها سالانه دو بار و تاکسی‌ها چهار بار باید معاینه فنی شوند، به همین دلیل تمهیداتی درنظر گرفته شده تا رانندگان تاکسی تنها 1700تومان و رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد تنها چهار هزار تومان برای دریافت معاینه فنی بپردازند.

برخورد با خودروهای دودزا

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در حاشیه مراسم معاینه فنی خودروهای پلیس پایتخت از آغاز طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در تهران طی چند روز آینده خبر داد.سردار حسین ساجدی‌نیا با بیان این مطلب اظهار کرد: پلیس معاینه فنی را از خودروهای خود آغاز کرده است تا گلایه‌ای برای شهروندان در زمان برخورد نباشد و ظرف چهار روز کل خودروهای پلیس پایتخت معاینه فنی می‌شوند.

وی افزود: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای تابستان آغاز شده است و از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 11هزار خودروی آلاینده و دودزا در پایتخت مورد برخورد قرار گرفته‌اند. سردار ساجدی‌نیا اظهار کرد: خودروهای پلیس پیش از اعزام برای دریافت معاینه فنی رفع نقص می‌شوند و درصورتی که این خودروها نتوانند برگ معاینه فنی بگیرند، ضمن رفع نقص اقدامات لازم درخصوص آنها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ظرف چند روز آینده طرح ویژه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در تهران اجرا می‌شود و قطعا پلیس خودروهایی را که آلایندگی و دود مرئی داشته باشند، برابر قانون متوقف و روانه پارکینگ‌ها می‌کند.

کد خبر 176685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز