گروه شهری: 170هزار خودروی سبک و سنگین در مدت اجرای طرح استقبال از بهار که از اول اسفندماه سال 90 تا 15 فروردین سال 91 به طول انجامید به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کردند.

براساس اعلام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران مجموع مراجعات خودروهای سبک و سنگین به مراکز معاینه فنی در سال 90 حدود 750 هزار دستگاه بود که با توجه به تصویب قانون جدید معاینه فنی این تعداد مناسب ارزیابی شده و حاکی از توجه روزافزون شهروندان به موضوع ایمنی رفت‌وآمد و کاهش آلودگی هواست.

این گزارش با اشاره به اینکه به مناسبت سفرهای نوروزی در سراسر کشور به‌ویژه کلانشهرها مراجعات گسترده‌ای به مراکز معاینه فنی صورت پذیرفت و تنها در تهران حدود یک چهارم مراجعات کل سال 90 در این ایام انجام شد، افزود: بدون‌شک معاینه فنی خودروها نقش بسزایی در کاهش 15 درصدی تصادفات در نوروز امسال ایفا کرده است.

صدرالدین علی‌پور، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، ابلاغ طرح جامع کاهش آلودگی هوا در سال جدید را به فال نیک گرفت و توجه خاص به موضوع معاینه فنی در این طرح، همچون طرح جامع قبلی را حاکی از نقش مهم معاینه فنی در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با همکاری تمام بخش‌های ذیربط شاهد توجه بیشتر به موضوع معاینه فنی باشیم. وی همچنین جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فرسوده از ابتدای تیرماه سال 91 در قالب طرح جامع را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این ستاد درقالب طرح استقبال از بهار گواهی فرسودگی بیش از 2هزار دستگاه تاکسی را نیز صادر کرده است.

رئیس معاینه فنی تهران با اشاره به توزیع بیش از 20 هزار نسخه بروشور و نشریه و همچنین آموزش چهره به چهره هزاران نفر از شهروندان تهرانی درخصوص اهداف معاینه فنی در طول مدت اجرای طرح استقبال از بهار اظهار کرد: در نظرسنجی‌های به‌عمل آمده مشخص شده است تعداد قابل‌توجهی از شهروندان صرفا به‌دلیل وظیفه شهروندی اقدام به معاینه فنی خودروی خود کرده‌اند بنابراین یکی از اولویت‌های این ستاد در سال جدید توجه به مقوله فرهنگ‌سازی‌ در زمینه معاینه فنی است.

کد خبر 165432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز