همشهری آنلاین: سرمربی جدید پرسپولیس با بیان اینکه قصد دارد فوتبال مدرن را به نمایش بگذارد، رویه این تیم باید نغییر کند و تیمی به این بزرگی نباید در 11 سال فقط دوبار قهرمان لیگ شود.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سرمربی جدید پرسپولیس که در اولین کنفرانس خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی گفت‌وگو می‌کرد، به سوالات گوناگونی درباره اهداف خود در پرسپولیس، شرایط کاریش با باشگاه، بازی‌های دربی، شرایط بازیکنان و برنامه‌هایش پاسخ گفت.

 او صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: آنچه به آن فکر می‌کنم این است که به اعتماد باشگاه پرسپولیس و هواداران پاسخ مثبتی بدهم. می‌دانم کار سختی پیش رو داریم ولی من به کسی احتیاج ندارم که از من محافظت کند. آنچه لازم داریم، این است که کارها را به نحو احسن انجام بدهیم. من در حالی به فوتبال ایران آمده‌ام که اطلاعاتی را به دست آورده‌ام، در حالی که وقتی در سال 2001 به مصر می‌رفتم تنها چیزی که از آن می‌دانستم اهرام ثلاثه بود و اینکه یک تاریخ غنی دارد. با این وجود ظرف این مدت 20 مقام به دست آوردم که هشت عنوان آن قاره‌ای بود و سه بار هم به جام باشگاه‌های جهان رفتیم. من با این امید و خواست آمده‌ام که همان خوشحالی‌ها را در تهران تکرار کنیم.

 وی سپس در پاسخ به این سوال که آیا قول قهرمانی می‌دهد و رابطه‌اش با کی‌روش چگونه است توضیح داد: ما اینجا جمع شده‌ایم تا درباره پرسپولیس صحبت کنیم، پس اجازه بدهید در باره هر آنچه که مربوط به تیم ملی می‌شود حرفی نزنم.

 قول قهرمانی بازی با کلمات است

 وی در مورد قول قهرمانی گفت: درباره قول قهرمانی باید بگویم؛ کسی که فوتبال می‌داند قول قهرمانی نمی‌دهد. قول قهرمانی بازی با کلمات است. فقط حرف است. ما اینجا نیامده‌ایم که حرف تحویل باشگاه و هوادارانش بدهیم. آنچه از ما می خواهند کار خوب است. اینکه بتوانیم یک تیم کامل بسازیم که فوتبال خوبی ارایه کند. من در مصر هم هیچگاه قول قهرمانی ندادم ولی مثل آنجا و هر جای دیگری که بودم قول می دهم که هر چه در توان دارم به کار ببندم. وظیفه ما این است که یک تیم ببندیم.

 فوتبال مدرن را نمایش می دهم

 مانوئل خوزه ادامه داد: من می‌خواهم پرسپولیسی که عهده دار ساختن آن هستم، فوتبال مدرنی را به اجرا بگذارد. نیاز به کار زیادی داریم، کمی زمان می‌برد اما شدنی است و ترسی به دلم راه نمی‌دهم. این تیم باید به جایگاهی که حق آن است برسد. من در این مسیر بهترین‌ها را برای تیم خودم می‌خواهم و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنم، حالا شاید دیگران و رسانه‌ها بهترین‌های خودشان را داشته باشند ولی رئیس این باشگاه رویانیان است و رئیس تیم هم من هستم. پس به هدفی که داریم می رسیم.

 سرمربی پرتغالی پرسپولیس در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه مدیران فوتبال در ایران به طبع فشار هواداران صبور نیستند، تصریح کرد: طبیعی است که وقتی یک تیم نتیجه نگیرد، صبر مدیران کمتر می‌شود، همه جا اینطور است. من در آفریقا و خاور‌میانه کار کردم و با این مسائل آشنا هستم. همچنین می‌دانم که وقتی تیم‌های بزرگ چند سال پی در پی به قهرمانی نمی‌رسند، تحمل هواداران آنها کم می‌شود. همه اینها را می‌دانم.  اعتماد و حوصله یک امر متقابل است. به جهت فرصتی که داریم ما اعتماد کردیم و آمدیم و چون پذیرفتیم پس در مقابل آن پاسخگو هستیم. در مقابل، انتظار صبر و حوصله داریم تا آنچه در نظر داریم را به بازیکنان و تیم منتقل کنیم.

 موفقیت در لیگ برتر مهمترین هدف ما است

 مانوئل سپس درباره بازی دربی، حساسیت فوق‌العاده آن در ایران و اینکه از او به عنوان یک مربی موفق در بازی‌های دربی نام برده می‌شود، اظهار کرد: در بعضی کشورها بازی دربی وزن دیگری دارد، حتی گاهی پیروزی در آن از قهرمانی در لیگ مهمتر جلوه می‌کند اما من اعتقاد دارم موفقیت در لیگ برتر مهمترین هدف ما است و در کنارش به بازی‌های دربی توجه داریم. من در کشورهای دیگری که بودم دربی‌های مهمی را پشت سر گذاشتم. در پرتغال یکی از دربی‌ها را هفت بر یک بردیم که تاریخی شد، در الزمالک هم که بودم یکی از دربی‌ها را شش بر یک بردیم، در عربستان هم در دو دربی به تساوی رسیدم و در یکی پیروز شدم. ما در لیگ 34 بازی داریم که دو بازی دربی است و ما جدای از آنها باید به پیروزی در 32 بازی دیگر هم فکر کنیم. ما باید در لیگ امتیازهای لازم را جمع آوری کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 در کنار همه اینها می‌دانم که دربی‌ها خیلی جلب توجه می‌شود. می‌دانم که در هفته ششم اولین دربی را باید انجام بدهیم و آرزو دارم در آن مقطع شرایط خوبی داشته باشیم. آنچه برای من مهم است. اول ارایه فوتبال خوب و بعد نتیجه است. ما باید با فوتبالمان نشان بدهیم که از حریفان خود سرتر هستیم.

 عنوان دوازدهمی اصلا برازنده پرسپولیس نبود

 وی ادامه داد؛ پرسپولیس نسبت به فصل قبل تغییرات مهمی داشته است. من فیلم بازی‌های سال گذشته را دیدم، بدون تردید عنوان دوازدهمی اصلا برازنده این تیم نبود ولی در همان فیلم‌هایی که دیدم تیم‌های دیگر که جلوتر بودند را خیلی بهتر از پرسپولیس ندیدم. از این رو ما به دنبال آن هستیم که تیم‌های دیگر را تابع پرسپولیس کنیم.

 مانوئل خوزه افزود: تیم‌های بزرگ، استیل و هویت مخصوص خود را دارند. قرار نیست ما خودمان را با دیگران سازگار کنیم، بلکه بقیه هستند که باید با ما سازگار شوند. استراتژی ما در بازی‌های مختلف شاید متفاوت باشد ولی ما سعی می‌کنیم توپ و زمین را در دست بگیریم و حریف را مجبور کنیم که بر اساس شیوه ما تغییر روش بدهد، برای این هدف باید خودمان را به قدر کافی قوی کنیم.

 سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا برای حضور در پرسپولیس از دیگر مربیان پرتغالی شاغل در ایران مشورت گرفته است یا نه، گفت: من با هیچکس مشورت نکردم. البته می‌خواستم با وینگادا صحبت کنم ولی امکانش فراهم نشد. در نهایت خود تصمیم به آمدن گرفتم. من 66 سال دارم، 50 سال از این زمان را در فوتبال بودم و فکر می‌کنم بعد از این همه تجربه، گاهی می‌توانم به ذهن خودم اعتماد کنم.

 در این مدت باشگاه یکسری فیلم‌ها را در اختیار من گذاشت که شناختی از شرایط تیم و سطح بازی‌های لیگ را به من داد. این یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی من است و در همین مدت کوتاه که آمده‌ام اطلاعات من خیلی بیشتر شده است.

 تیم ملی جلوه فوتبال کشور است، به خودم اجازه نمی‌دهم جلوی آن باشم

 مانوئل درباره نحوه همکاری با تیم ملی گفت: این یک حرکت متقابل است. من هر جا که بودم، هیچگاه برای تیم ملی مشکل ساز نشدم. اعتقاد دارم تیم ملی جلوه فوتبال یک کشور است و به خودم اجازه نمی‌دهم جلوی تیم ملی سدی قرار بدهم.

 وی ادامه داد: ما می‌خواهیم ذهنیت نسبت به پرسپولیس تغییر کند. این مساله را هر روز به بازیکنان گوشزد می‌کنم که اگر شما درها را به سمت من باز کنید آنگاه شک نکنید که ما یک کار فوق‌العاده را انجام خواهیم داد. 9 بازیکن ما در تیم ملی هستند و دیگر اجازه نمی‌دهیم اتفاقات فصل قبل تکرار شود. آنها برای من بهترین‌ها هستند. نام‌ها برای من مهم نیست، هر کس بهتر باشد بازی می‌کند. ما فقط یک ستاره خواهیم داشت و آن تیم پرسپولیس است. اینکه بازیکن 17 سال داشته باشد یا 36 سال برای من فرقی نمی‌کند. آنچه اهمیت دارد، کارآیی بازیکن است و اینکه تمام توانش را برای تیم بگذارد. اینکه به فکر تیم باشد و نه به فکر خودش.  پرسپولیس در یازده سال گذشته فقط دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر داشته است، این اصلا قابل قبول نیست و این رویه را عوض می کنیم.

 سرمربی پرسپولیس در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی به دنبال ناکامی پرسپولیس و گرفتن جای او هستند، اظهار کرد: بین من و آقای رویانیان اعتماد کاملی وجود دارد. نشانه‌اش این است که هیچیک از ما قراردادی امضاء نکردیم و بدون آنکه امضایی رد و بدل شود کار را شروع کرده‌ایم و اینجا جلوی شما (خبرنگاران) نشسته‌ام. دلیلش این است به حرف آقای رویانیان اعتماد دارم. وی تاکید کرد که  بعد از 36 سال این برای اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و این به خاطر اعتمادی است که وجود دارد.

کد خبر 176521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز