جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

تعطیلات چند روز اخیر برای باشگاه پرسپولیس بسیار پرماجرا بود.

ابتدا بامداد چهارشنبه مانوئل ژوزه، سرمربی پرتغالی این تیم همراه با دو دستیار خود از طریق فرودگاه امام وارد ایران شدند و‌ مورد استقبال هواداران پرسپولیس قرار گرفتند. ژوزه چهارشنبه را به استراحت و برگزاری جلسه با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پرداخت. او در جلسه با مدیرعامل که تا پاسی از چهارشنبه شب به طول انجامید، شرایط خود برای همکاری با این تیم را یک‌بار دیگر مرور و برنامه‌ای شش‌ماهه به رویانیان ارائه کرد.

مربی سحرخیز

اما صبح روز پنجشنبه مانوئل ژوزه برای نخستین‌بار با بازیکنان تیم پرسپولیس آشنا شد. این مربی سحرخیز ساعت هشت صبح به ورزشگاه درفشی‌فر رفت و بازیکنان پرسپولیس نیز که ساعت 9در ورزشگاه حاضر شده بودند، به‌مدت نیم ساعت داخل رختکن به حرف‌های مربی خود گوش دادند. پس از انجام مراسم معارفه، بازیکنان این تیم تمرینات خود را زیرنظر مستقیم ژوزه آغاز کردند. نکته قابل توجه در مورد این تمرین، در حاشیه قرارگرفتن محسن عاشوری بود.

هدایت این تمرین برعهده دستیاران ژوزه بود و اینگونه به‌نظر می‌رسد که زمان همکاری عاشوری با تیم بزرگسالان پرسپولیس به‌سر رسیده باشد؛ همانگونه که مرتضی کرمانی‌مقدم و نادر باقری پس از آمدن ژوزه دیگر در تمرینات این تیم حاضر نشدند. در این روز همچنین قرار بود تیم پرسپولیس یک مسابقه تدارکاتی مقابل تیم ب این باشگاه داشته باشد که با نظر ژوزه این بازی لغو شد.

علاوه بر این، ژوزه در پایان تمرین روز پنجشنبه اعلام کرد که از این پس بازیکنان تیم پرسپولیس موظف هستند یک ساعت پیش از آغاز تمرین در ورزشگاه درفشی‌فر حضور داشته باشند و نیم ساعت قبل از شروع رسمی تمرین، لباس پوشیده در جلسه توجیهی کادر فنی شرکت کنند. قرار است تمرینات تیم پرسپولیس امروز از ساعت 10در ورزشگاه درفشی‌فر از سرگرفته شود که این تمرین پشت درهای بسته انجام خواهد شد. همچنین قرار است ژوزه امروز ساعت 12در یک کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان رسانه‌های گروهی باشد.

دو بازیکن خارجی جدید

با وجود اینکه پرسپولیس یکی از پرتحرک‌ترین تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات بوده اما ظاهرا خریدهای این تیم به پایان نرسیده است. مدیرعامل پرسپولیس دیروز خبر داد که به‌دنبال استخدام دو بازیکن خارجی دیگر برای این تیم است. یکی از این بازیکنان درون دروازه‌ انجام وظیفه خواهد کرد و بازیکن دیگر، یک مدافع چپ خواهد بود.

بازگشت خوردبین

محمود خوردبین که چندین دهه ‌به‌عنوان سرپرست روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت، فصل گذشته به‌دلیل اختلاف نظر با دنیزلی و برخی مسئولان باشگاه از این باشگاه جدا شد‌ اما خبر می‌رسد که قرار است خوردبین مجددا به‌عنوان سرپرست به باشگاه بازگردد. شایعه شده که علی پروین چندین بار از رویانیان خواسته تا خوردبین را به پرسپولیس بازگرداند اما تاکنون مدیرعامل پاسخ مشخصی در این رابطه نداده است. پیش از این عنوان شده بود که پروین موافق جدایی خوردبین از پرسپولیس بوده است. شاید پروین برای رفع اتهام از خود این‌بار پیشنهاد بازگشت خوردبین را داده است.

تعریف از هموطن

دیروز خبرگزاری مهر گزارش جالبی در مورد افزایش ناگهانی حضور مربیان پرتغالی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری منتشر کرد. در حال حاضر سه مربی پرتغالی روی نیمکت تیم‌های تراکتورسازی، پرسپولیس و نفت آبادان حضور دارند. این خبرگزاری علت حضور این سه مربی در فوتبال ایران را فعال شدن یک مدیر برنامه - که ظاهرا تخصص وی کاریابی برای مربیان اهل کشور پرتغال است - اعلام کرده است.

دیروز آلبرتو کاستا، مربی پرتغالی نفت آبادان در مورد مانوئل ژوزه گفت: «بسیار خوشحال هستم. مانوئل یکی از دوستان صمیمی من است. او مربی خوب و باتجربه‌ای است که حضور وی در فوتبال ایران باعث خوشحالی است.»وی افزود: «راضی‌کردن مانوئل برای پذیرفتن هدایت یک تیم کار ساده‌ای نیست. باشگاه پرسپولیس کار خوبی کرد که او را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد.»

 

کد خبر 176370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز