گروه شهری: در جلسه دیروز شورای شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزارشده بود، گزارشی به‌صورت آنلاین درباره نحوه اجرای طرح تفصیلی در مناطق 22گانه تهران ارائه و متعاقب آن بسیاری از ابهامات و نگرانی‌های اعضای شورای شهر برطرف شد.

به گزارش همشهری، یکی از نگرانی‌های اعضای شورای شهر کاهش صدور پروانه ساخت‌وساز بود که براساس گزارش اعلام شده مشخص شد که از ابتدای سال تا‌کنون و پس از ابلاغ و اجرای طرح جامع و تفصیلی شهرتهران نه‌تنها با کاهش صدور پروانه ساخت‌وساز مواجه نشده‌است بلکه براساس بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ششم فروردین‌ماه امسال 800 هزار نفر به سامانه شهرداری تهران برای استعلام از وضعیت ملکی خود مراجعه داشته‌اند.

دیروز خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در پایان چهارصدوهفتادودومین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مسائل مطروحه در این جلسه پرداخت و گفت: دیروز اعضای شورای شهر به‌صورت آنلاین و موردی وضعیت املاک را از طریق سامانه شهرداری و براساس طرح‌های جامع و تفصیلی رصد کردند و به طرح سؤالات دیگری از شهردار تهران پرداختند.

وی افزود: یکی از این سؤالات مربوط به تغییرات اعمال شده به تصمیمات شورای شهر در طرح تفصیلی بود. مثلا سؤال شد این تغییرات اعمال شده توسط شورای‌عالی شهرسازی به چه میزان در طرح تفصیلی تأثیر داشته و آیا بر نظامات کمی طرح تفصیلی و جمعیت پذیری شهر اثر داشته است ؟ که گزارش ارائه شده به رفع شبهه و نگرانی شورای شهر در این‌باره منجر شد. به گفته دانشجو، ماحصل گزارش و پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر این بود که در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد اجرای طرح تفصیلی شهر تهران با قوت پیگیری شود و شورای شهر نیز به دقت نظارت خواهد کرد تا خارج از ضوابط طرح جامع و تفصیلی مجوزی صادر نشود.

بنابراین گزارش یکی دیگر از مباحث مطروحه در جلسه دیروز شورای شهر اختصاص به اعتراض فرمانداری نسبت به مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بود. در این‌باره خسرو دانشجو به طرح ماحصل این موضوع پرداخت و گفت: مدتی قبل پس از بررسی‌های شورای شهر تصمیم بر این شد که نرخ کرایه تاکسی‌ها بین 15 تا 21درصد افزایش داشته باشد که البته در برخی خطوط این افزایش زیر 15درصد نیز بود اما فرمانداری نسبت به این افزایش قیمت اعتراض کرد و گفت با هرگونه افزایش کرایه حمل ونقل عمومی مخالف است.

دانشجو در این‌باره به تشریح اظهارنظر شورای شهر پرداخت و گفت: مگر نه اینکه بانک مرکزی نرخ تورم را 21درصد اعلام کرده است؟ مگر نه اینکه حقوق کارکنان و کارگران افزایش یافته است؟ مگر نه اینکه رانندگان تاکسی نیز درهمین اجتماع زندگی می‌کنند و با افزایش هزینه‌های زندگی مواجه‌اند؟ پس رانندگان تاکسی هم باید افزایش درآمد داشته باشند و به همین دلیل شورای اسلامی شهر تهران بر مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی پافشاری کرد. وی اظهار امیدواری کرد فرمانداری مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را تأیید کند وگرنه موضوع به کمیته حل اختلاف مرکزی برای تصمیم‌گیری نهایی ارجاع خواهد شد.

کد خبر 175897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز