سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر که خانه شهید بهشتی توسط شهرداری خریداری شده است گفت:‌ درخواست دارم به دلیل تلاش‌های شهید بهشتی برای قوانین مندرج در قانون اساسی که مربوط به شوراها است جایزه ملی شهید بهشتی را ایجاد و این خانه را به محل دبیرخانه این جایزه تبدیل کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجد جامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان یان مطلب افزود: شهید بهشتی بیشتر با قوه قضائیه شناخته می‌شود و دلیل آن این است ما کمتر درباره نقش وی در رابطه با ایجاد شوراها حرف زده‌ایم .

وی با ذکر جمله‌ای از شهید بهشتی که شورای عالی استان ها را همطراز با مجلس دانسته بود گفت : اگر از قانون اساسی 4 بند آن استناد به قرآن داشته باشد 2 بند مربوط به شوراهاست که این آینده نگری مرحوم بهشتی را نشان می‌دهد .

مسجد جامعی در ادامه پیشنهاد داد: محل حزب جمهوری اسلامی ایران که مدتی نیز دانشگاه الهیات بوده است و بسیاری از برجستگان نیز در این دانشگاه حضور داشتند به محلی برای ایجاد تکیه شهر بدل شود .

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به حضور تکیه‌های قدیمی مانند پیرعطا ، بنی فاطمه و سادات اخوی که هنوز نیز آیین‌های خاص خود را در مراسم های عزاداری دارند، گفت: هنوز هم در ایام محرم تکیه‌ها از منطقه سرچشمه حرکت خود را آغاز می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم براساس تصاویر قدیمی که از تکیه دولت باقی مانده تکیه شهر را در این منطقه بسازیم که این پیشنهاد مورد موافقت چمران قرار نگرفت و گفت امروز این محل در حال افتتاح دوباره است .

چمران نیز از پیاده کردن تمامی مذاکرات مجلس خبرگان در خصوص شوراها خبر داد و گفت: این مذاکرات بسیار ارزشمند است و صحبت‌های جدی و مهمی در آن انجام گرفته است .

کد خبر 175285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز