گروه ادب و هنر: مشکلات اکران همچنان ادامه دارد.

سینما - فیلم شور شیرین

درحالی‌که قرار بود با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان حوزه هنری، شهرداری تهران، شورای صنفی اکران و مسئولان سینمایی، مشکلات پیش‌آمده بر سر اکران فیلم‌ها در سینما آزادی بررسی شود، با غیبت نماینده حوزه هنری این جلسه خروجی نداشت. البته این درحالی است که به گفته محسن مومنی، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی دعوت رسمی برای حضور نماینده حوزه در این جلسه صورت نگرفته بود.بنابر تصمیم شورای صنفی اکران، حواله هیچ فیلمی برای اکران در سینما آزادی صادر نمی‌شود. به‌گفته سیدضیا هاشمی این تصمیم به‌زودی درمورد سینماهای بهمن و شاهد نیز اعمال خواهد شد. پس از این اعلام موضع، علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی با صنفی خواندن برخورد شورای اکران اعلام کرد دخالتی در این زمینه نخواهد کرد. اما چند روز بعد سجادپور گفت: سازمان سینمایی نسبت به موضوع مشکل سینما آزادی بی‌تفاوت نخواهد ماند.

جلسه‌ای هم که عصر روز دوشنبه برگزار شد به همین منظور برپا شده بود که به هیچ نتیجه‌ای نرسید.عصر روز دوشنبه پنج تیرماه به دستور جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر ارشاد، علیرضا سجادپور قرار بود جلسه‌ای را با حضور نمایندگان ارشاد، حوزه هنری، شهرداری تهران و شورای صنفی اکران برگزار کند تا مشکلات چند هفته اخیر اکران و مخصوصاً مشکل سینما آزادی را حل کند. این جلسه در حالی قرار بود برگزار شود که نمایندگان ارشاد، شهرداری و شورای صنفی نمایش در جلسه حاضر شدند اما آنطور که گفته شده نماینده حوزه هنری در این جلسه حضور پیدا نکرد؛ بنابراین جلسه‌‌ای هم تشکیل نشد. جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی این موضوع را تأیید کرد و به ایسنا گفت: برای حل مشکلات پیش آمده برای اکران این جلسه همفکری ترتیب داده شده بود که آقای منبتی به‌عنوان نماینده شهرداری در جلسه حاضر شدند اما نماینده حوزه هنری متأسفانه به جلسه نیامد و عملاً این جلسه نتیجه‌ای نداشت. رئیس سازمان سینمایی درباره اینکه آیا وزارت ارشاد واکنشی به حواشی اکران نشان خواهد داد، گفت: وزارت ارشاد و سازمان سینمایی قبلاً هم درحال رایزنی و اقداماتی برای حل این مشکل بودند اما طبیعتاً قرار نیست که همه فعالیت‌ها در رسانه‌ها منعکس شود ولی مطمئن باشید که ما در حال فعالیت برای این موضوع هستیم.

مشکل سینما آزادی حل نشود شورشیرین را اکران نمی‌کنیم

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شورشیرین عنوان کرد: اگر مشکل سینما آزادی حل نشود، ترجیح می‌دهم این فیلم را اکران نکنم. اصغری، تهیه‌کننده فیلم شور‌شیرین در ارتباط با اکران این فیلم به مهر گفت: نتیجه نهایی وضعیت سینما آزادی امروز مشخص می‌شود. سالن‌های دیگر هم درصورت نبود سالن آزادی به‌عنوان سینمای سرگروه در اکران فیلم‌ دچار مشکل می‌شوند. وی افزود: ما هم‌اکنون سالن‌هایی را برای نمایش شور شیرین در شورای صنفی ثبت کرده‌ایم اما درصورت نبود سینما آزادی ترجیح می‌دهم فیلم را در شرایط بهتری اکران کنم. امروز آخرین تلاش‌ها را انجام می‌دهیم. البته من از طریق وزارت ارشاد هم پیگیری‌هایی انجام دادم. اصغری ادامه داد: مسئولان ارشاد، پخش حوزه هنری، شورای صنفی نمایش و مدیر سینما آزادی در تلاش هستند تا این مشکل برطرف شود و ما بتوانیم فیلم را اکران کنیم. من چند روز پیش در ارتباط با این موضوع با شمقدری صحبت کردم و ایشان به آقای سجادپور تأکید کردند که پیگیر این موضوع باشند.

  • مومنی: از حوزه برای حضور در جلسه دعوتی به عمل نیامده بود

محسن مومنی، رئیس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری ضمن اعلام حمایت از فیلم «شورشیرین» گفت: حمایت از این فیلم دفاع مقدسی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم و از آن حمایت خواهیم کرد. وی ادامه داد: حوزه هنری برای پخش این فیلم هم پیشقدم شده و حاضر است در مراحل پخش آن هم کمک کند.رئیس حوزه هنری افزود: عده‌ای می‌خواهند با شیوه گروکشی ما را مجبور کنند تا اکران فیلم‌های مسئله‌ برانگیز را هم قبول کنیم.مومنی در ادامه درباره جلسه‌ای که قرار بوده با حضور نمایندگان وزارت ارشاد و شهرداری پیرامون مسئله اکران برگزار شود، تاکید کرد: دوستان از بنده برای حضور در جلسه دعوت نکردند و حتی مسئول سینمایی حوزه هم از وجود چنین جلسه‌ای بی‌اطلاع بوده است. روال دعوت برای چنین جلساتی این است که از چند روز قبل با نامه رسمی یا فکس اعضای جلسه را مطلع و آنها را برای جلسه دعوت کنند که متاسفانه این اتفاق در مورد این جلسه رخ نداده است.وی تاکید کرد:‌دوستانی که مدعی هستند حوزه هنری در جلسه حاضر نشده است بگویند که چه‌کسی را و چگونه دعوت کرده‌اند.

کد خبر 175372

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز