دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های شهلا احمدی‌مقدم با عنوان «نگاهشان کن،تصورشان کن» در گالری اعتماد برپا شده است.

نقاشی

به گزارش ایسنا، مصطفی دره‌باغی-هنرمند نقاش - درمروری بر این نمایشگاه نوشته است: «نقاشی‌های شهلا احمدی‌مقدم همچون کارهای گذشته او تلفیق فضای انتزاعی با عناصر فیگوارتیو است و این نمایشگاه آخرین آثار او بعد از بازگشت از آمریکا به ایران است».

به گفته او، تنوع در استفاده از ماده و متریال،نگاهی موشکافانه درآثار او ایجاد کرده و این آثار در نگاه اول چشم‌نوازند،اما در لایه‌های درونی تاثیر اجتماعی و اندیشه ناب یک هنرمند جستجوگر نمایان است؛ اندیشه‌ای برای متحول کردن نگاه مخاطب امروزی در برخورد با اثر هنری معاصر.

دره‌باغی معتقد است: «این آثار زمان مشخصی ندارند، خیالی هستند.

عناصر و فضاها با بداهگی انتخاب شده‌اند و فضای تجریدی و ساده‌سازی‌های آگاهانه در مقابل عنصر حقیقی و آشنا، واکنشی در مقابل طبیعت برای خلق آثارش است.

نقاشی‌های او ماهیتی جدا از تزیین صرف و بی‌هدف دارند بسیار شاعرانه می‌نمایند».

این هنرمند نقاش در بخش دیگری از این نوشته آورده است: «پس‌زمینه‌های رنگی به همراه تقسیم‌بندی‌هایی که در زیر آن هیجانات قبلی قلم نمایان است نگاه نماد پردازانه او در انتخاب پرندگان و حضور شادمانه آنها در جای جای سطح بوم و تلفیق آن با گیاهانی ابداعی و به کارگیری نقوشی همچون سنگ‌ها و خط‌ها و یافته‌هایی تشعیر مانند، فضایی آیینی ایجاد کرده است.

در نگاهی دیگر به این آثار برخورد ظریف و آگاهانه به نگارگری ایرانی مشهود است. فضایی در همین نزدیکی، پیوندی امروزی با نقش‌های کهن گل و مرغ، پیوند هنر هنرمند ایرانی و حکمت شرقی است».

علاقمندان می‌توانند روزانه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 از این نمایشگاه در نیاوران،سه راه یاسر،خیابان صادقی قمی،خیابان بوکان،پلاک 4 دیدن کنند.

 

کد خبر 175162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز