رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب کردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از روز شنبه، گفت: بر این اساس در نخستین روز اجرای این طرح با بیش از 10‌هزار راننده متخلف برخورد شده است.

سردار حسین رحیمی با اشاره به ماده180 قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی افزود: براین اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال کنند یا خوراکی و آ‌شامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود، ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در نخستین روز اجرای این طرح با حدود 8 هزار راننده‌ای که در پشت فرمان نسبت به استعمال سیگار اقدام کرده و حدود دو هزار و 500 راننده‌ای که نسبت به پرتاب زباله از خودرو اقدام کرده‌بودند، برخورد شده است. وی گفت: براساس قانون جدید پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیا، آب دهان و بینی و امثال آن از وسایل نقلیه به معابر 300هزار ریال و خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات و امثال آن حین رانندگی 200هزار ریال برای راننده جریمه به همراه دارد. از دیروز نیز برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب کردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو در دستورکار مأموران پلیس راهور پایتخت قرار گرفته است.

کد خبر 175071
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز