مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

سما: شهردار تهران با بیان اینکه منطق سیدالشهدا(ع) تنها راهی است که ما را به اوج می‌رساند، گفت: توجه به خانواده شهدا و ایثارگران توجه به فرهنگ عاشوراست که در شهرداری تهران این امر به‌طور جدی دنبال می‌شود.

محمدباقر قالیباف دیروز در مراسم تجلیل از جانبازان شهرداری تهران که به همت اداره ایثارگران در برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توفیق دارم در چنین روز عزیزی که متعلق به شما جانبازان است در جمع شما همسنگرانم که در دوران دفاع‌مقدس و صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته و از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع کرده‌اید، حضور یابم. وی گفت: انسان‌ها در زندگی‌شان بی‌شمار در مقابل دوراهی‌ها قرار می‌گیرند که منطق خداوند را که منطق عاشوراست انتخاب کنند یا منطق دیگری را و افتخار شما جانبازان این است که در این دوراهی منطق عاشورا را انتخاب کردید.

قالیباف گفت: امروز در شهرداری تهران من و تمام مسئولان مجموعه شهرداری در برابر همه جانبازان مسئولیم. نه تنها جانبازان و ایثارگرانی که در مجموعه شهرداری حضور دارند بلکه مسئول حل مشکلات همه جانبازان شهر تهران هستیم تا به‌طور مستقیم مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: امروز همه شهرداران نواحی، من و تمام مسئولان شهرداری باید بدانیم توجه به امور ایثارگران توجه به یک جانباز و یک خانواده شهید نیست، هرچند این خود افتخار بزرگی است اما توجه به خانواده شهدا و ایثارگران توجه به فرهنگ عاشوراست. وی افزود: اگر ما هیچ‌کاری نتوانیم برای جانبازان انجام دهیم حداقل می‌توانیم به‌صورت سیستمی در هر ناحیه به آنها سربزنیم و یک خداقوت بگوییم، هرچند می‌توانیم خیلی کارها برای آنها انجام دهیم.

شهردار تهران اظهار کرد: این عزیزان از ما انتظار ادب و احترام دارند و قطعا وظیفه من که یک روز همسنگر آنها بودم به‌مراتب سنگین‌تر از شما شهرداران ناحیه است که ممکن است در دوران دفاع‌مقدس هنوز متولد نشده بودید و اگر چنین پستی در اختیار من و شماست به برکت خون شهدا و قطع دست و پاهای جانبازان است، امروز اگر من و شما بر مسند قدرت و مسئولیت نشسته‌ایم به‌خاطر این افرادی است که روی تخت یا ویلچر نشسته‌اند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اگر باغ موزه دفاع‌مقدس ساخته شده به‌دلیل تداوم فرهنگ دفاع‌مقدس بوده یا احداث مجموعه قمر بنی‌هاشم(ع) به‌دلیل دینی است که در حوزه سلامت عزیزان جانباز احساس می‌کنم، افزود: انتشار مجله پایداری نیز به‌دلیل دنبال‌کردن این فرهنگ است، اینها حداقل‌هایی است که باید دنبال می‌کردیم و خیلی از کارها به زمین مانده که باید به انجام برسد.

این وظیفه‌ای است که به دوش همه ماست و همکاران ما در تمامی نواحی شهر تهران نیز باید تلاش کنند تا مشکل این افراد به بهترین شکل ممکن برطرف شود. وی افزود: امروز عدالت را نه در سخن بلکه در عمل باید به اثبات برسانیم و مردم را به اسلام و انقلاب وفادار نگه داریم و نسل امروز را با کار خودمان از اسلام نرانیم و با رفتار و ضعف خود کاری نکنیم که مردم از دین رانده شوند.قالیباف ادامه داد: امروز در حوزه مسئولیت هستیم و باید با کارهایمان، مدیریتمان و عملکردمان مردم را به اسلام و انقلاب وفادار نگه داریم.

اشتغال جانبازان بالای 70درصد در شهرداری

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز در همایش تجلیل از جانبازان شهرداری تهران گفت: در تهران هزار و 700 جانباز بالای 70درصد وجود دارد که از این میزان چندصد نفر در شهرداری تهران مشغول به کار هستند. منصور احمدلو اظهار کرد: این افتخار ماست که در مجموعه شهرداری تهران ایثارگرانی وجود دارند که همه اهل جهاد و تلاش و بی‌ادعایند.

وی ادامه داد: امروز در شهر تهران 47هزار جانباز وجود دارد و علاوه بر آن تعداد زیادی از جانبازان هستند که هنوز برای احراز جانبازی به بنیاد شهید مراجعه نکرده‌اند.احمدلو در ادامه افزود: خیلی از فرمانده‌های جنگ شهید شدند اما برخی نیز مانند دکتر قالیباف شهردار تهران زنده ماندند تا پس از جنگ تحمیلی نیز همچنان به خدمتگزاری برای رفاه مردم پرداخته و از آرمان‌های انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن دفاع کنند.

کد خبر 175069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز