همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه گاهی کرامت انسان‌ها را خدشه دار می‌کنیم و اگر خدشه دار شد دلمان می‌سوزد، تصریح کرد: بد عمل کردن ما در نظامی که متعلق به اهل بیت (ع) است و مبانی الهی دارد، در واقع ضربه زدن به اسلام، فرهنگ و اهل بیت است.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف که به دعوت شهردار تبریز و به منظور شرکت در سومین مرحله طرح سراسری سواد IT به این شهر سفر کرده بود، در همایش هم اندیشی با نخبگان استان آذربایجان شرقی گفت: اگر تحمل فقدان دوستان شهیدی مثل شهیدان باکری، یاخچیان و... برای ما قابل تحمل است به این دلیل است که احساس می‌کنیم در خط و مسیری هستیم که آن خط هنوز هم ادامه دارد.

شهردار تهران با تاکید بر پرهیز از شعار دادن صرف، عنوان داشت: در شهرداری تهران عنوان کردم که یکی از رسالت‌های ما آن است که از نهادی خدماتی صرف به سازمانی فرهنگی و اجتماعی تبدیل کنیم، بر این اساس امروز مطالبه‌ای که مردم از ما دارند تنها مطالبات عمرانی و خدماتی نیست.

دکتر قالیباف تاکید کرد: در جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی، انسان‌ها مدار اصلی حرکت هستند و خدمت به خلق خدا است که رضایت الهی را به دست می‌آورد، به عنوان اولین موضوع باید کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم که بالا‌ترین آن حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که به حق خود آشنا شد محال است که وظیفه خود را نشناسد، درست در‌‌ همان مسیری که حقوق خودش را می‌فهمد، در‌‌ همان مسیر نیز درک می‌کند که او هم وظایفی دارد که باید نسبت به آن پاسخگو باشد؛ این امر را امروز در کشور کم داریم و اگر این اتفاق بیفتد، اعتماد مردم به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس همه رزمندگان به یکدیگر اعتماد داشتند اما امروز این مهم، در جامعه ما بسیار شکننده شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: عقبه نظام ما صنعت، اقتصاد، انرژی هسته‌ای، تکنولوژی و سیاست خارجی نیست بلکه عقبه این نظام قلب مردم است و نباید آن را جریحه دار کرد، بنابر این نباید دل مردم با بشکنیم بلکه باید با مردم صاف و صادق باشیم.

دکتر قالیباف گفت: اگر این اتفاق افتاد جامعه مدنی، توسعه سیاسی، آزادی، توسعه اقتصادی و اجتماعی در نوع اعلی خواهد بود.

به گفته شهردار تهران، ما غفلت کرده‌ایم که موضوع ما انسان‌ها هستند نه پول و سرمایه، معدن، نفت، پتروشیمی و... و اگر این موارد را از دست بدهیم باید گفت بخش مهمی را از دست داده‌ایم.

وی یادآور شد: در شهر تهران اینگونه نیست که زباله جمع نکنیم، پارک، مترو و پل نسازیم اما همه این موارد باید منجر به این شود که انسان‌ها در جمع کرامت پیدا کنند و احساس کنند روز به روز محبت افزایش پیدا می‌کند، این موارد است که جامعه را به سمت موفقیت و پیروزی می‌برد.

وی در پایان به دو اصل مهم در حوزه مدیریتی اشاره کرد و گفت: نخستین موضوع این است که باید بدانیم در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و کسانی که با ما کار می‌کنند باید باورشان به نظام اسلامی باشد و از عمق وجود بپذیزند، راه سعادت ما نیز همین نظام ولایی است.

شهردار تهران افزود: دومین موضوع این است که مدیران باید انسان‌های کارآمد و شایسته‌ای باشند در این میان خواه قالیباف را قبول داشته باشند و خواه نه! امروز در شهرداری تهران با مدیرانی کار می‌کنم که در سال ۸۴ ده‌ها سخنرانی علیه من کردند و بخش عمده‌ای از آن‌ها هم دروغ و تهمت بود اما بر این باورم که این افراد آن روز، آن احساس را داشته‌اند.

دکتر قالیباف تاکید کرد: کنار گذاشتن‌هایی که هم در دوران دوم خرداد و هم در این دوره اخیر اتفاق افتاد کار خوبی نبود. حالا اگر کسی قالیباف را نمی‌پسندد اما نظام ولایی را قبول دارد و شایسته است باید کار خود را ادامه دهد، باید پرسید به چه حقی آدمی را تنها به این دلیل که در دار و دسته ما نیست، از کار محروم می‌کنیم؟ این امر خیر و برکت را از کار ما می‌برد.

شهردار تهران بر ضرورت سعه صدر، تحمل، گذشت و سینه فراخ در برخورد با مسایل تاکید کرد و گفت: باید در اینگونه موارد صبر و تحمل کنیم و خداوند نیز پای این صبر، گره گشایی می‌کند که اینجا هم نصرت الهی می‌آید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در حوادث بزرگی که پیش روی ما قرار دارد به جای اینکه با احساساتمان تصمیم بگیریم، با عقل تصمیم بگیریم.

کد خبر 177352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز