گروه شهری: شهردار تهران دیروز در مراسم تودیع و معارفه شهرداران مناطق 2،9و 16گفت: مدیر موفق به پست و مقام دلبستگی ندارد، بنابراین اگر مدیری دلبستگی نداشت و عزت و ذلت را در اختیار خداوند دانست خداوند نیز برای او اینگونه تقدیر می‌کند که در عرصه مدیریت موفق باشد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه یک مدیر اجرایی باید در هر فرصتی در زمینه مدیریت اسلامی به نهج‌البلاغه توجه داشته باشد و تفاوت‌های میان حکومت علوی و حکومت اموی را بشناسد، گفت: ما در شهرداری باید با تأسی به نهج‌البلاغه بیشترین منفعت را به بیشترین مردم برسانیم و اگر بیشترین منفعت به کمترین مردم رسید باید بدانیم از مقیاس‌های مدیریت علوی فاصله گرفته‌ایم. یکی از ویژگی‌های حکومت علوی به گفته قالیباف آن است که مدیران براساس تدبیر حرکت و از طریق عقلانیت و برنامه‌ریزی مسیر کار خود را مشخص می‌کنند.

یکی از شاخصه‌های حکومت علوی‌محور از نظر شهردار تهران کار و تلاش بر بستر معنویت و عقلانیت است، این در حالی است که مبنای مدیریت در حکومت اموی سیاست‌بازی و شعارزدگی است. وی همچنین شاخصه دیگر مدیریت علوی را جلوگیری از ظلم دانست و افزود:

در حکومت علوی ظلم به مردم مساوی اعلام جنگ با خداست، بنابراین به همان میزان که باید از بیت‌المال دفاع کنیم وظیفه داریم از ظلم به مردم هم جلوگیری کنیم. شهردار تهران همچنین از لزوم پاسخگویی در مدیریت اسلامی سخن گفت و افزود: باید بدانیم وقتی می‌توانیم به مردم پاسخگو باشیم که با آنان رفتار صادقانه داشته باشیم، اگر مدیری قول بی‌ربطی داد و با مردم صادقانه برخورد نکرد مجبور به فرار از مردم می‌شود و مسئولی که از مردم فرار کند در مدیریت علوی جایی ندارد.

قالیباف اعتدال را از دیگر ویژگی‌های مدیریت علوی دانست و با اشاره به اینکه تهمت، دروغ، خلف وعده و. . . از نتایج تندروی است، گفت: افرادی که تندروی یا عقب ماندگی دارند از مسیر مدیریت علوی خارج هستند و باید بدانیم تندروی خطرناک‌تر از عقب‌ماندگی است و انسان را به شیطان نزدیک می‌کند.

قالیباف دیگر شاخصه مدیریت علوی را توجه به ابعاد تربیت و اخلاق مداری دانست و گفت: اساسی‌ترین تفاوت فرهنگ اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) با مکاتب ساخته دست انسان همین نکته است. ما در شهرداری باید بدانیم اگر تمامی تغییرات و اقدامات خدماتی و عمرانی منجر به دگرگونی در احوال شهروندان و سیر تکامل و تعالی آنان نشود از مدار مدیریت علوی خارج هستیم.بنا براین گزارش براساس احکام جداگانه‌ای از سوی شهردار تهران عابد ملکی که پیش از این قائم‌مقام شهردار منطقه یک تهران بود به‌عنوان شهردار جدید منطقه دو منصوب شد.

همچنین محمد حسین سلطانی از مدیران با سابقه شهرداری در منطقه 11هم به‌عنوان شهردار جدید منطقه 9و سیدمحسن اسدی، مدیرکل پیشین هماهنگی و پیگیری معاونت امور مناطق به‌عنوان شهردار جدید منطقه 16منصوب شد.

کد خبر 179091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز