یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تشکیل می‌شود.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه علنی روز یکشنبه تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مطرح شد که پس از اظهار نظر نماینده موافق و مخالف نمایندگان مجلس با 119 رای موافق، 75 رای مخالف و 17 رای ممتنع از 228 نماینده حاضر با تشکیل این کمیسیون موافقت کردند.

جلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مخالفت با تشکیل چنین کمیسیونی گفت: حمایت از تولید ملی از وظایف مهم کمیسیون اقتصادی است و با تشکیل کمیسیون جداگانه این وظیفه از این کمیسیون تخصصی گرفته می‌شود و زحمات مکاران برای غربالگری و تشکیل کمیسیون اقتصادی از بین می‌رود.

جعفر قادری نماینده شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در موافقت با تشکیل این کمیسیون گفت:‌ ما در دوره گذشت تجربه موفقی از تشکیل کمیسیون‌های ویژه داشتیم.

وی با برشمردن نتایج حاصل از تشکیل کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس هشتم گفت: تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تناقضی با کار کمیسیون‌ تخصصی ندارد، ما نیاز به کمیسیون ویژه‌ای داریم که افرادی داوطلبانه برای فعال کردن آن وقت بگذارند و ظرفیتی به ظرفیت‌های مجلس اضافه شود.

به گزارش مهر، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی 15 عضو خواهد داشت که به گفته علی لاریجانی، نمایندگان داوطلب برای عضویت در آن در جلسات بعدی مجلس  کاندیدا شده و با رای مجلس انتخاب خواهند شد .

کد خبر 174981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز