همشهری آنلاین: دبیر شورای نگهبان حجم کار صورت گرفته توسط شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت در انتخابات مجلس نهم را حائز اهمیت ارزیابی کرد.

آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در جمع اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات سالم مهم‌‌ترین هدف شورای نگهبان در انتخابات بوده است.

جنتی در ادامه با اشاره به نقش موثر و تعیین‌کننده مجلس افزود: در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های امنیتی، نظامی، اجرایی و نظارتی هماهنگی و همکاری خوبی با هم داشتند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات نباید موجب دشمنی شود، یادآور شد: نمایندگان با ورود به مجلس نباید بین طرفداران خود و دیگران تفاوت قائل شوند. انتقام‌گیری پس از انتخابات گناه است.

خبرنگار ایسنا از گیلان گزارش داده: دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه کار این شورا تنها محدود به تایید صلاحیت افراد قبل از انتخابات نیست، اظهار کرد: اگر نمایندگان بر خلاف وظایف خود عمل کنند با آنان برخورد می‌شود.

جنتی خواستار مطالعه عملکرد دوره گذشته هیئت‌های نظارت توسط آنان شد و افزود: نقاط قوت و ضعف کارها باید مشخص شود و حتی به دفاعیات رد صلاحیت شدگان پس از تشکیل مجلس نهم نیز باید توجه شود.

وی مجلس نهم را مجلسی سالم توصیف کرد و گفت: امید است که این روال تا پایان پا بر جا بماند.

دبیر شورای نگهبان از تذکر به دو نماینده راه‌یافته به مجلس نهم در مدت کوتاه خبر داد و گفت: شورای نگهبان با دقت بر کار نمایندگان نظارت دارد.

 

کد خبر 175409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز