همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروی در بیان مطالب به صلاح کشور نیست، گفت: نکته‌ای که می‎گویم شاید گستاخی تلقی شود اما در کشورمان دریدگی گفتاری وجود دارد به این معنا که مراعات شرایط کشور را نمی‌کنیم و به صورت هم پنجه می‌کشیم که این در کشور آشفتگی به وجود می‌آورد و وضع کشور را به هم می‌ریزد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی لاریجانی شامگاه شنبه در اجتماع روحانیون، نخبگان و مجمع نمایندگان استان همدان در هتل شیان تهران افزود: شرایط فعلی مناسب مشوش کردن فضای جامعه نیست و فکر می‌کنم کمتر حرف زدن به صلاح جامعه است. نعمت آزادی نباید موجب شود ذهن جامعه توسط برخی مشوش شود. زبان تند به معنای انقلابی گری نیست چرا که در انقلابی گری عقلانیت و اعتدال نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط حساس منطقه‌ای به سر می‌بریم، گفت: شاید در هیچ زمانی مختصات فعلی منطقه وجود نداشته است با توجه به اینکه وضعیت خاورمیانه نکات مثبت و رو به جلویی دارد و از سوی دیگر شرایط حساس از لحاظ خطرناک بودن اوضاع پیش رو داریم.

لاریجانی وضعیت مصر کنونی را نشانگر خطرناک بودن اوضاع دانست و گفت: چرا که غربی ها با هدف غضب‌آلود می‌خواهند اهداف انقلاب مصر را تغییر دهند. البته نکته مثبت تحولات منطقه در این است که حرکت بیداری توان مسلمان‌ها را افزایش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: مسئله هسته‌ای هم اکنون در مرحله حساسی است و جنگ اراده‌ها در آن حاکم شده است لذا باید از زمان به درستی استفاده کرد. غرب تجربه‌های زیادی از لحاظ ستیز با ایران داشته و الان مرحله نهایی به لحاظ استفاده از تجربه‌های مختلف است. در شرایط فعلی دیپلماسی اقتضا می‌کند بر برخی نکات مانند اقتصاد توجه زیاد شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم پایداری در مسئله هسته‌ای دقیق تفسیر شود باید در مسئله اقتصادی کار جدی کنیم زیرا نباید با هر خبر از مذاکرات هسته‌ای وضعیت اقتصاد دگرگون شود.

لاریجانی به تورم موجود در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور از نظر تورمی قابل پیش بینی بود و اگر برنامه‌ریزی دقیقی توسط مسئولان صورت می‌گرفت وضعیت جامعه به اینجا نمی‌رسید. نباید شتاب تورمی اشکالی به مردم وارد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با فضاسازی و حاشیه‌های سیاسی به گونه‌ای عمل کرد که مشکلات اصلی مردم دیده نشود، گفت: در دو ماه اخیر گرانی شیر و نان مشکل روانی در کشور ایجاد کرده که این مشکلات باید عالمانه و دقیق بررسی شود تا بتوان آن را حل کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشورمان با تصمیمات لحظه‌ای قابل درمان نیست، گفت: امروز باید به دغدغه‌ها و انتقادات مراجع توجه کرد چرا که آنها تنها حرف‌های مردم را مطرح می‌کنند. معتقدم آثار بیرونی فشار به مردم بر دیپلماسی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 174309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز