همشهری آنلاین: شبکه سی ان ان در گزارش اعلام کرد: شکاف طبقاتی مبتنی بر نژاد، در آمریکا تشدید شده است.

گزارش سی ان ان از افزایش شکاف طبقاتی در امریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شواهد تکان دهنده جدید در آمریکا نشان دهنده آن است که شکاف طبقاتی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان در آمریکا در فاصله سالهای دو هزار و هفت تا دو هزار و ده که آمریکا درگیر رکود اقتصادی بوده تقریبا دو برابر شده است.

آمار و ارقام سازمان آمار آمریکا نشان می دهد نابرابری در توزیع ثروت میان خانوارهای سفیدپوست و خانوارهای سیاهپوست بسیار شدت گرفته است.

متوسط درآمد خانوارهای سفیدپوست در آمریکا یکصدو ده هزار و هفتصدو بیست و نه دلار است. این رقم بیست و چهار برابر متوسط درآمد خانواده های سیاهپوست در آمریکا است زیرا این رقم درباره خانوارهای سیاه پوستان چهار هزار و نهصدو پنجاه و پنج دلار است.

فاصله درآمد سفیدپوستان و لاتین تبارهای آمریکایی نیز بسیار زیاد است بطوریکه متوسط درآمد لاتین تبارها در آمریکا حدود هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار دلار است.

این رقم درباره آسیایی تبارها ، شصت و نه هزار و پانصد و نود دلار است. این آمار و ارقام همگی زنگ بیدارباشی برای خانوارهایی است که در آمریکا حضور دارند و به دنبال رسیدن به رویای آمریکایی هستند.

براساس رویای آمریکایی که ترویج می شود، همه در آمریکا می توانند در صورت تلاش، از ثروت بهره مند باشند. شکاف طبقاتی در آمریکا به شدت در حال افزایش است.

این مساله درباره یک درصدی های ثروتمند کاملا مشهود است. امکان ارتقای موقعیت اجتماعی و اقتصادی برای مردم آمریکا بسیار دشوار شده است. اگر فردی در یک طبقه اقتصادی و اجتماعی به دنیا آمده باشد کار او برای بهبود وضع زندگی اش بسیار دشوار است و عملا مردم در یک طبقه اجتماعی خاص گیر می افتند و در آن باقی می مانند.

کد خبر 174725
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز