مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرتفع‌ترین برج جهان پس از پنج سال به ارتفاع 828 متری رسید،‌اما شرکتی چینی تصمیم گرفته در عرض سه ماه برج خلیفه دوبی را از دور خارج کرده و عنوان بلندترین را به خود نسبت دهد.

شرکتی به نام Broad Sustainable Building که ساخت هتلی در عرض دو هفته را در سوابق حرفه‌ای خود دارد،‌تصمیم گرفته برجی مرتفع به نام آسمان‌خراش SkyCity را در عرض سه ماه بنا کند.

این ساختمان 220 طبقه 10 متر از مرتفع‌ترین برج کنونی جهان بلند‌تر خواهد بود. طرح این برج توسط شرکتی معماری در دبی ارائه شده و شرکت چینی قصد دارد از تکنیکهای پیش‌ساخت برای ساخت این برج استفاده کند،‌قرار است 95 درصد از این برج پیش از افتتاح آن تکمیل شده باشند.

برخلاف ابعاد غول‌آسا،‌میزان انرژی مصرفی این آسمان‌خراش یک پنجم دیگر برجها خواهد بود زیرا در ساخت آن از شیشه‌های چهارجداره و دیوارهای 6 اینچی استفاده خواهد شد تا میزان عایق‌سازی به بالاترین حد ممکن برسد. پس از تکمیل،‌104 آسانسور 220 طبقه و یک میلیون متر مربع فضای مفید این برج را به یکدیگر متصل خواهند کرد. همچنین مرتفع‌ترین هتل،‌خانه و دفتر کار جهان نیز در این برج قرار خواهند گرفت.

ساخت این برج از ماه نوامبر آغاز شده و در ژانویه 2013 پایان خواهد گرفت. این شرکت چینی پیش از این نیز موفق شده بود پروژه‌ای مشابه،‌البته نه با این ابعاد را در زمانی کوتاه به پایان برساند. در آن پروژه هتلی 30 طبقه در عرض 360 ساعت تکمیل شد.

کد خبر 174638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز