همشهری آنلاین: معاون قوه قضائیه با بیان اینکه بخش اندکی از کالای قاچاق به قوه قضاییه داده می‌شود گفت: باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بازنگری در فلسفه وجودی اش داشته باشد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شنبه در نشست خبری با بیان اینکه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بزودی ابلاغ می شود، گفت: اگر قوه قضائیه بخواهد آمار پرونده های قاچاق کالا و ارز را بدهد بسیار بلند است. به نیروی انتظامی هم مراجعه کنید، آمار بلندی می‌دهد حالا بیایید و سطح بازار را با آمارها مقایسه کنید.

وی گفت: سخن اینجاست که غیر از آمار به افرادی که دستگیر می‌شوند چندین برابر آن کالای قاچاق در بازار دیده می‌شود و بخش اندکی از کالای قاچاق تحویل قوه قضائیه می‌شود و این تولید ملی را تهدید می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: 10 سال قبل مقام معظم رهبری گفتند باید جایگاهی تشکیل شود تا هر سه قوه در ستادی با این پدیده مبارزه کنند برای همین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد ولی ستاد باید فعال تر عمل کند تا جایی که برای قاچاقچی صرف نکند که قاچاق کند.

وی گفت: این ستاد باید قویتر عمل کند و به اهداف خود نزدیکتر شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به اتمام دادگاه 33 متهم پرونده فساد مالی گفت: اراده دستگاه قضا این بود که این پرونده علنی رسیدگی شود. آخرین دفاعیات 33 متهم به اتمام رسید و بزودی حکم دادگاه صادر می‌شود ولی 6 متهم دیگر هنوز دادگاهی نشده‌اند و پرونده‌های آنها در دادسرا به اتمام رسیده است. امیدواریم حکم دادگاه برای عموم مردم آرام بخش باشد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه برخی از متهمان در دادگاه گفتند که به سازمان بازرسی و بخشی از قوه قضائیه رشوه داده‌اند، آیا آنها محاکمه می شوند، گفت: نباید به اظهارات بدون سند بسنده کرد ولی ما در تمام سطوح پرونده را رسیدگی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شکایت مجلس از برخی دستگاه‌ها و دولت رسیدگی نشده است، گفت: قطعا این شکایات رسیدگی شده، ولی برخی از این پرونده‌ها غیرعلنی برگزار می‌شود و حکم آنها را نمی توانیم اعلام کنیم.

کد خبر 174212
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز