گروه حوادث: با همکاری مأموران پلیس آگاهی اصفهان و تهران، شش تریلی که قصد قاچاق محموله پنج میلیارد تومانی گوشی‌های تلفن همراه چینی به پایتخت را داشتند توقیف شدند.

کالا

اواخر آبان‌ماه امسال مأموران گشت پلیس آگاهی شهرستان شهرضا در استان اصفهان در یکی از جاده‌ها متوجه تریلی کانتینرداری شدند که از یک مسیر فرعی وارد جاده اصلی شد. تغییر مسیر این تریلی مشکوک بود و مأموران که حدس می‌زدند محموله آن کالای قاچاق باشد، به تعقیب این خودرو پرداختند و آن را متوقف کردند.

راننده تریلی به محض مشاهده مأموران مدارکی را در اختیار آنها قرار داد که نشان می‌داد محموله تریلی لوازم صوتی است و این محموله به‌صورت قانونی از جنوب کشور بارگیری شده است اما مأموران که حرف‌های او را باور نکرده بودند، تریلی وی را به پاسگاه ایست و بازرسی پلیس آگاهی منتقل کردند و آن را از دستگاه ایکس ری عبور دادند. وقتی معلوم شد محموله تریلی به جای لوازم صوتی، گوشی تلفن همراه است و راننده قصد داشته آن را به تهران منتقل کند، وی بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد.

مرد راننده در بازجویی‌ها پرده از فعالیت باند بزرگ قاچاق برداشت و مدعی شد که خودروی او ششمین تریلی است که با بار گوشی تلفن همراه راهی تهران بوده است. این مرد مدعی شد: هر شش تریلی با هم در حرکت بودیم اما وقتی به استان اصفهان رسیدیم، من تصمیم گرفتم سری به خانواده بزنم و برای همین از بقیه تریلی‌ها عقب افتادم. حالا هم فکر می‌کنم که پنج تریلی دیگر به تهران رسیده باشند.

با اظهارات این مرد کارآگاهان معاونت مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی پایتخت در جریان قرار گرفته و با دریافت مشخصات تریلی‌ها راهی گمرک شدند و با هماهنگی دادسرای انقلاب و گمرک تهران، موفق به شناسایی پنج تریلی دیگر شدند. درحالی‌که رانندگان این تریلی‌ها مدعی بودند که بارشان چیزی جز گوشی تلفن همراه است، مأموران با حضور مسئولان گمرک، پلمب کانتینرها را شکستند و با ده‌ها هزار انواع گوشی تلفن همراه چینی روبه‌رو شدند که در حال ورود به بازار پایتخت بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به ارزش پنج میلیارد تومانی محموله کشف شده از متهمان گفت: در پی کشف این محموله، دستور توقیف آن صادر شد و بعد از شناسایی صاحب اصلی محموله، وی دستگیر و برای او قرار وثیقه 10میلیارد تومانی صادر شد.

کد خبر 193074
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز