گروه حوادث: با انهدام 4 باند بزرگ مواد‌مخدر در 2 ماه نخست سال‌جاری در استان البرز، حدود یک تن مواد از قاچاقچیان کشف شد.

سردار علیرضا اکبر شاهی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون تعداد 22 طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد‌مخدر، تهیه و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر و همچنین خرده فروشان و معتادان پرخطر به اجرا درآمد. وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها، محله‌ها و مناطقی که عمدتا نگهدارندگان و فروشندگان مواد‌مخدر در آنجا فعالیت داشتند، شدیداً تحت کنترل نامحسوس پلیس قرار گرفت اظهار داشت: در طول اجرای این طرح‌ها تعداد 145 نقطه از وجود قاچاقچیان و تهیه و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر پاکسازی شد.

سردار اکبرشاهی درباره دستگیری یکی از این باندها گفت: ماموران در گزارش‌های ویژه دریافتند که اعضای یک باند قاچاق قصد دارند با یک کامیون کمپرسی محموله مواد‌مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی به استان‌های البرز و تهران انتقال دهند؛ به همین خاطر تحقیقات در این زمینه آغاز شد و ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در 3 استان کشور سرانجام موفق شدند
25 اردیبهشت ماه سال‌جاری کامیون را در یک اقدام غافلگیرانه در یکی از محورهای اصلی استان البرز شناسایی و متوقف کنند.
اکبر شاهی افزود: پس از متوقف کردن کامیون و بازرسی از داخل آن470 کیلوگرم تریاک و 10 کیلوگرم مرفین که بسیار ماهرانه در قسمت تاج کامیون جاسازی شده بود کشف شد و ماموران راننده کامیون را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه به آمار کلی از کشفیات مواد‌مخدر و تعداد دستگیرشدگان در این استان از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اجرای طرح‌های متعدد برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر موفق شدند از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون مقدار 910 کیلو گرم انواع مواد‌مخدر را کشف و تعداد 2 هزارو 100 نفر را در این خصوص دستگیر کنند.

اکبر شاهی همچنین از انهدام 4 باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر و دستگیری 7 نفر از اعضا و عناصر اصلی قاچاق مواد‌مخدر خبر داد. گفتنی است، از تعداد مجموع دستگیر شدگان در طول اجرای این طرح‌ها تعداد 130 نفر از متهمان دستگیر شده دارای انواع سوابق کیفری هستند.

 

کد خبر 171117
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز