مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت پرتاب فضایی خصوصی قصد دارد تا آوریل 2023 چهار انسان را به مریخ منتقل کرده و آنها را در همان جا اسکان دهد

انسان روی مریخ

به گزارش ایسنا، شرکت "مارس وان" مدعی است که یک گروه چهار نفره از فضانوردان هر دو سال یک بار به کاوشگران روی سیاره سرخ که در حال ساخت سکونت‌گاه‌هایی برای خود هستند، اضافه شده و تا سال 2033 تعداد 20 انسان بر روی سیاره مریخ زندگی خواهند کرد.

این شرکت در حال مذاکره با شرکت‌های تامین‌کننده فضایی مستقل مانند اسپیس‌ایکس هستند که اخیرا اولین کپسول خصوصی خود را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرده و بازگردانده است.

این شرکت هلندی توسط جرارد هوفت، برنده نوبل فیزیک و همچنین پل رومر، از سازندگان سریال‌های تلویزیونی پشتیبانی می‌شود.

مارس وان در نظر دارد که آموزش فضانوردان را از سال آینده آغاز کرده و این برنامه انتخاب و آموزش را به یک رویداد رسانه‌‌ای مانند یک سریال واقع‌نما تبدیل کند.

به گفته این شرکت، این سفر به همه تعلق داشته و به همین دلیل هر گام به سمت آن را با مشارکت همگانی برخواهند داشت. همچنین سازندگان با این کار می‌توانند هزینه مالی پروژه را نیز تامین کنند.

به گفته مارس وان، تمام جهانیان قادر به تماشا و کمک با تصمیم‌گیری در زمان انتخاب ساکنان، پیگیری آموزش‌های وسیع و آماده‌سازی برای ماموریت و همچنین مشاهده سکونت آنها در مریخ به محض ورود خواهند بود.

این فضانوردان مهاجر به تشریک تجربیات خود با انسان‌ها در زمان ساخت سکونت‌گاه‌ها، انجام تجربیات و کاوش مریخ خواهند پرداخت.

این شرکت از سال 2011 کار بر روی طرح خود را آغاز کرده است.

کد خبر 173938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز