چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ماجرای پخش مسابقات فوتبال جام‌ملت‌های اروپا در پردیس‌ها به حاشیه تازه سینمای ایران بدل شده است.

پردیس سینمایی

 در حالی که به نظر می‌رسید مثل مسابقات جام‌جهانی فوتبال، بازی‌های یورو نیز در سینماهای تهران به نمایش درآید، صحبت‌های سردار کارگر، معاون اجتماعی ناجا مبنی‌بر ممانعت از ورود خانم‌ها به سینماهای نمایش‌دهنده فوتبال، بحث‌بر‌انگیز شده است. حتی اعلام این نکته که اداره اماکن نیروی انتظامی مشکلی با نمایش فوتبال برای خانواده‌ها ندارد از زبان سخنگوی انجمن سینماداران هم کارگر واقع نشد و روز دوشنبه دو پردیس سینمایی به دلیل اقدام برای فروش بلیت مسابقات فوتبال به خانواده‌ها پلمب شدند. درحالی که علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی دیروز در دسترس نبود، محمدرضا عباسیان، مدیر موسسه رسانه‌های تصویری، به مخالفت با اقدام نیروی انتظامی پرداخت. از سوی دیگر اما خبر رسید که مشکل پردیس‌های پلمب شده به زودی حل خواهد شد؛ اتفاقی که البته تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش رخ نداده است.

پلمب دو پردیس‌ «ملت» و«زندگی»

حضور بانوان در پردیس‌های ملت و زندگی برای تماشای فوتبال منجر به پلمب سالن‌های سینمای این مراکز توسط مأموران نیروی انتظامی شد. به گزارش مهر، تماشاگران پردیس‌های ملت و زندگی با تذکر مأموران نیروی انتظامی به خارج از سینما منتقل شدند و این دو مرکز پلمب شد. مدیران سینمایی این مراکز به مأموران یادآوری کردند که حضور بانوان در کنار مردان در این سالن‌ها با مجوز ارشاد و اعلان بلامانع بودن این حضور بوده است اما مأموران مذکور پلمب این دو سالن سینمایی را انجام دادند. مدیر انجمن سینماداران دیروز اعلام کرده بود: با توجه به این موضوع تعدادی از سالن‌های سینمایی که مجوز نمایش فوتبال را گرفته‌اند از امشب می‌توانند میزبان خانم‌ها و آقایان برای نمایش فوتبال باشند. فضای سالن‌های سینمایی نمی‌گذارد تنش ایجاد یا حرف‌های استادیومی بین مخاطبان رد و بدل شود زیرا با دیدن چنین صحنه‌هایی به آنها تذکر داده خواهد شد.

پلمب قبل از شروع بلیت‌فروشی

پردیس زندگی، یکی از سینماهایی بود که روز دوشنبه پلمب شد. حسین احمدی، مدیر پردیس زندگی در این‌باره به خبرنگار همشهری گفت: براساس توافق شفاهی که با اداره اماکن صورت گرفته بود، قصد داشتیم مسابقات فوتبال جام ملت‌ها را نمایش بدهیم. البته هنوز یک بلیت هم نفروخته بودیم که با مشکل مواجه شدیم. اولین نفری که به گیشه سینما مراجعه کرد از ما پرسید آیا فوتبال را نشان می‌دهیم و آیا خانواده‌ها می‌توانند در سینما حضور پیدا کنند که جواب مثبت متصدی فروش بلیت منجر به این شد که مامور اماکن نیروی انتظامی اعلام کرد ما تخلف کرده‌ایم.

وی افزود: وقتی این اتفاق افتاد ما در حال نمایش دو فیلم «چک» و «روزهای زندگی» بودیم و تنها چند دقیقه مانده بود که نمایش این فیلم‌ها تمام شود ولی به ما اعلام کردند که تماشاگران را از سالن خارج کنید. ناچار این کار را کرده و بهای بلیت مخاطبان را نیز پرداخت کردیم. آپاراتخانه سینما خاموش و پردیس پملب شد.مدیر پردیس زندگی در انتها گفت: ما امروز (سه‌شنبه) با برادران اماکن نیروی انتظامی صحبت کردیم و مذاکرات خوبی هم داشتیم. دوستان به ما قول مساعد دادند و به امید خدا مشکل به‌زودی حل خواهد شد.ظاهرا مدیران پردیس‌هایی که پلمب شده‌اند با دادن تعهد، مشکلشان حل می‌شود. جالب اینکه سه روز پیش محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران گفته بود: جهت نمایش فوتبال برای خانواده‌ها توافق‌های لازم با اداره اماکن صورت گرفته و نتیجه مذاکرات فرشید مؤتمن‌آذر به‌عنوان نماینده انجمن سینماداران با اداره اماکن کاملا مثبت بود و ما مجوز اکران فوتبال را دریافت کردیم.

انتقاد از برخورد‌های انتظامی

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری و دبیر جشنواره‌ فیلم‌های ویدئویی با انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی در قبال سینما گفت: معتقدم در این شرایط هر فردی از سینماگران و یا مدیران و مسئولان سینمایی درباره حواشی به‌وجود آمده سکوت کند، به مجموعه سینما خیانت کرده‌است. به گزارش ایسنا، محمدرضا عباسیان در بخشی از نشست خبری نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد نیروی انتظامی درباره پلمب سالن‌های سینمایی، بیان کرد: متأسفانه با وجود تأکید بر احترام به قانون توسط تمام نهادها، در چندماه گذشته شاهد آن هستیم که برخی به قانون احترام نمی‌گذارند.

عباسیان با ابراز نگرانی شدید از ادامه برخورد نهادهای مختلف با سینما بیان کرد: من واقعا نگران این هستم که چندی دیگر اداره آب و فاضلاب هم چون از محتوای فیلم خوشش نیامد آب سینما را قطع کند. در این میان تأسف می‌خورم برای سینماگران که در این شرایط چرا سکوت کردند و از دوستان خانه سینمایی می‌پرسم چرا در جلسه‌ای که بعضی مسائل مطرح شد، سکوت کردند و هیچ‌چیز نگفتند.

کد خبر 173932

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز