همشهری آنلاین: اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در مروری بر آنچه که در جریان انتخابات مجلس نهم و پس از آن گذشت از کلید واژه «جنگ قدرت و لشگرکشی» استفاده کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی در این یادداشت نوشت: «در دوران انتخابات، جبهه‌هایی پدید آمدند که به بهانه رقابت برای پرشور کردن انتخابات در جهت قبضه مجلس شورای اسلامی برآمدند و متأسفانه بجای رقابت اصولگرایانه، در جهت رقابت حذفی هر آنچه توانستند در تخریب رقبای اصولگرای خویش انجام دادند.» 

«اسدالله بادامچیان» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس فراکسیون موتلفه در مجلس هشتم که از راهیابی به مجلس نهم باز ماند، در یادداشت‌واره‌ای که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی حزب موتلفه اسلامی منتشر شده است به مرور آنچه که در جریان رقابت‌های انتخابات مجلس هشتم روی داد، به بازخوانی توصیه‌های دلسوزان پس از پایان انتخابات و به یادآوری رفتار راه‌یافتگان به مجلس نهم در زمینه انتخاب رئیس و تعیین هیئت رئیسه پرداخته و در نهایت چند الزام راهبردی برای فراکسیون موتلفه اسلامی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است که مهمترین آنها در پی می‌آید.   

توصیف بادامچیان از آنچه که به بهانه پرشور کردن انتخابات در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم گذشت

  • در دوران انتخابات، جبهه‌هایی پدید آمدند که به بهانه رقابت برای پرشور کردن انتخابات در جهت قبضه مجلس شورای اسلامی برآمدند و متأسفانه بجای رقابت اصولگرایانه، در جهت رقابت حذفی هر آنچه توانستند در تخریب رقبای اصولگرای خویش انجام دادند و علیه چهره‌های شاخص اصولگرا و یاران موتلفه اسلامی تخریب شدیدی را با انواع نسبت‌های ناروا روا داشتند که نشریات و همایش‌ها و مصاحبه‌های آنان اسناد غیرقابل انکاری است و مهم آنکه ادعا می‌کردند که آنها را دارند تخریب می‌کنند. بحمدالله کار آنها به ثمر رسید و آنها هم مثل بقیه گروه‌های در صحنه انتخابات تعدادی را به مجلس فرستادند که اگر آن کارهای حذفی و تخریبی را نمی‌کردند همین تعداد را در مجلس می‌توانستند داشته باشند.

مرور توصیه‌های دلسوزان نظام پس از پایان انتخابات مجلس نهم و پاسخ برخی گروه‌ها

  • انتخابات که تمام شد همه دلسوزان توصیه کردند که این نوع رقابت حذفی و سلطه‌ای را کنار بگذارند لکن گروه‌های مشخص برای آنکه به دلخواه خود در هیأت رئیسه و ریاست مجلس برسند نوعی جنگ قدرت و لشگرکشی را شروع کردند و بجای تفکر و قاعده انتخاب اصلح و صالحان برای مدیریت، در پی به قدرت رساندن این و آن برآمدند و نمونه‌های تلخی از بداخلاقی و خلاف واقعیت‌گویی را بجا گذاشتند.
  • صریح بگوییم که همه واقعیت‌ها را می‌دانند و کسی نمی‌تواند بصیرت و آگاهی و شعور ملت ایران و منتخبان آن را انکار نماید. لذا نیازی به افکار و توجیه نیست، نیاز به آسیب‌شناسی و رفع آسیب‌هاست. واقعیت این است که شیب‌های فراوانی در اثر این رقابت حذفی و تخریبی پدید آمد که اثرات آن به این سادگی جبران نمی‌شود. عاملان اصلی این آسیب‌ها (جریانی و جناحی یا شخصی) چه در صحنه و چه در پشت صحنه بیش از همه آسیب دیده‌اند. لذا همه با هم بکوشند و بکوشیم که این آسیب‌ها را ترمیم کنیم. از آنها که دو باره این آسیب‌ها را دارند بیشتر می‌کنند دوری گزینیم. رقابت تلخ را تبدیل به شیرینی همکاری و تقدیم خدمات نماییم.

وظایف فراکسیون موتلفه در مجلس نهم

  • در جهت همگرایی اصولگرایانه و رفتار اخلاقی، و کار جدی در مشترکات بکوشند و همگان را به اجرای رهنمودهای ولی امر مسلمین و امام راحل (ره) دعوت نمایند. 
  • وارد این جدال‌ها و جنگ‌های قدرت و جریان تخریب و حذف نشوند.
  • همت خود را در تصویب و ارائه طرح‌ها و تکامل لوایح و گسترش نظارت مجلس و انجام وظایف نمایندگی ملت بزرگ ایران مصروف نمایند.
  •  همه استعداد و برنامه‌های فراکسیون و خود را در جهت اجرای مطلوب رهنمودها و جلب رضایت خاطر نایب امام زمان که خشنودی خاطر مبارک بقیه الله الاعظم را به همراه دارد، بکار گیرند.
  •  آنچنان در انسجام تشکیلاتی خود و انضباط در عمل صادقانه به تصمیم‌گیری‌های فراکسیون بر اساس خرد جمعی حاضران بکوشند که بتوانند نمایشگر جامعه نمونه اسلامی در حدود نمایندگی مجلس باشند.
  •  همه سعی خود را در رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه اقتصاد و رفع تورم و گرانی‌ها، و رضایت عمومی مردم بکار گیرند.
کد خبر 173691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز