گروه شهری: شهردار تهران صبح 22 خرداد از ساعت 9 تا 10:30 در محل سامانه 1888 پاسخگوی شهروندان خواهد بود. شهروندان تهرانی می‌توانند مشکلات و مسائل مربوط به محله و دیگر موضوعات شهری را به‌صورت تلفنی و مستقیم با دکتر محمدباقر قالیباف در میان گذاشته و پاسخ‌های مربوطه را دریافت کنند.

سامانه نظارت همگانی 1888 بنا به تدبیر شهردار تهران به‌منظور دسترسی آسان شهروندان به مدیران شهری و ارتقای اعتماد و مشارکت معنادار شهروندان با مدیریت شهری و تقویت پاسخ‌دهی مدیران شهری در تاریخ 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه‌اندازی شد. از ابتدای تأسیس سامانه تا‌کنون حدود 3میلیون نفر با 1888 تماس برقرار کرده‌اند که پس از راهنمایی و ارشاد توسط کارشناسان سامانه تعداد 515 هزار پیام در قالب انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر و تشکر ثبت شده و به گوش مدیران شهری رسیده است.

این در حالی است که به گفته حسین رحمت، مدیر سامانه نظارت همگانی 1888 در راستای تخصصی‌کردن امر نظارت و استفاده از ظرفیت‌های علمی، تخصصی و تجربی شبکه ناظرین، کارگروه‌های تخصصی در سامانه 1888 تشکیل شده و در سال گذشته 5 هزار و 487 ناظر جذب این سامانه شده‌اند.

به اعتقاد مدیران شهری نقطه‌نظرات و پیشنهادهای شهروندان منجر به اصلاح رویه‌ها در مدیریت شهری می‌شود، از همین رو ارتقای سرعت، دقت و هماهنگی در دریافت، ارجاع و پاسخگویی به شهروندان و ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخ‌دهی شفاف مدیران از اهداف و برنامه‌های سامانه 1888 در سال‌جاری است.

کد خبر 173637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز