گروه بورس: تازه‌ترین رتبه بندی صنایع بزرگ بورس نشان می‌دهد ظرف 20 روز گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان از ارزش کل سه صنعت بزرگ بورس تهران کاسته شده است.

به گزارش همشهری، این روز‌ها وزن مسائل سیاسی بر شاخص بورس تهران بیش از گذشته شده است به‌طوری که شاخص بورس تهران در طول دو هفته گذشته مدام نزول کرده است و بیش از هشت میلیارد دلار از ارزش بورس تهران ظرف 50 روز گذشته کاسته شده است. کارشناسان می‌گویند عمده‌ترین دلیل نزول شاخص‌های بورس به‌دلیل مسائل سیاسی است و مذاکرات استانبول، بغداد و مسکو اثر زیادی بر شاخص‌های بورس گذاشته است.

تازه‌ترین اطلاعات رسمی مربوط به رتبه‌بندی صنایع بزرگ بورس هم نشان می‌دهد که از ابتدای خرداد تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان از مجموع ارزش کل صنایع بورس تهران کاسته شده است. گزارش رسمی بورس تهران از ارزش کل بورس تهران نشان می‌دهد ارزش بورس تهران از 130 هزار میلیارد تومان در پایان اردیبهشت به126.9 هزار میلیارد تومان در تاریخ17 خرداد رسیده است.

با نزول 1.5 درصدی شاخص بورس تهران ظرف روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری بیشتر از هزار میلیارد تومان دیگر از ارزش بورس تهران در آستانه برگزاری نشست مسکو کاسته شد و دیروز در پایان مبادلات، ارزش کل بورس تهران به 125.1 هزار میلیارد تومان رسید.

در عین حال گزارش رتبه بندی صنایع بزرگ بورس نشان می‌دهد سه صنعت بزرگ بورس تهران بیشترین اثر را از مسائل سیاسی پذیرفته‌اند و در شرایطی که ارزش کل این سه صنعت در پایان اردیبهشت 62 هزار میلیارد تومان محاسبه شده بود این میزان در تاریخ 17 خرداد به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر سه صنعت فلزات اساسی، بانکداری و محصولات شیمیایی بزرگ‌ترین صنایع بورس هستند.

شرکت مخابرات ایران هم با ارزشی معادل11.8 هزار میلیارد تومان به‌تنهایی در رتبه چهارمین صنعت بزرگ بورس ایستاده است. بر این اساس، ارزش کل 23 شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی پس از نزول‌های مداوم به 22.8 هزار میلیارد تومان رسیده است. ارزش کل 10 بانک حاضر در بورس تهران نیز هم‌اکنون22.7 هزار میلیارد تومان و ارزش گروه محصولات شیمیایی شامل 30 شرکت 14.5 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کد خبر 173617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز