سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد از میان 13 بانکی که سهامشان در بورس تهران و فرابورس دادوستد می‌شود 3 بانک پاسارگاد، ملت و تجارت سود‌آور‌ترین بانک‌های فعال در بازار سرمایه ایران هستند.

به گزارش همشهری، گزارش‌های مالی منتشر شده در سامانه ناشران بورس(کدال) نشان می‌دهد صنعت بانکداری همچنان یکی از سودآورترین صنایع بازار سرمایه ایران است و میزان سود سهام بانک‌های فعال در بورس تهران و فرا بورس بیش از 3 هزارو 500 میلیارد تومان است.

صورت‌های مالی12 ماهه منتشر شده بانک پاسارگاد نشان می‌دهد با وجود اینکه این بانک به لحاظ ارزش کل دارایی‌هایش در رده پنجم قرار دارد اما میزان سود سهامش از همه بانک‌ها بیشتر است. این گزارش نشان می‌دهد میزان سود سهام این بانک در 12ماهه سال 90 معادل 983 میلیارد تومان بوده است. پس از پاسارگاد، بانک‌های ملت و تجارت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و در گزارش‌های مالی 9 ماهه این بانک‌ها مجموع کل سود سهامشان 459 و 411 میلیارد تومان اعلام شده است.
پس از این سه بانک، بانک‌های پارسیان و صادرات با تحقق 403میلیارد تومان سود در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین بانک‌های بورس

همچنین بررسی میزان سرمایه بانک‌های حاضر در بازار سرمایه ایران نشان می‌دهد باز هم بانک پاسارگاد عنوان بزرگ‌ترین بانک بورس تهران را در اختیار دارد. سرمایه این بانک در حال حاضر 2 هزارو 700 میلیارد تومان است که نسبت به سایر بانک‌ها سرمایه بیشتری دارد. پس از بانک پاسارگاد، بانک‌های صادرات و ملت هر کدام به‌ترتیب با 2 هزارو 290 و 2هزار میلیارد تومان سرمایه در رتبه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین بانک‌های بازار سرمایه قرار گرفته‌اند.

بانک‌های تجارت، پارسیان و اقتصاد نوین هم به‌ترتیب با سرمایه‌ای معادل1750-1320 و 800 میلیارد تومان رتبه‌های بعدی بزرگ‌ترین بانک‌های بازار سرمایه ایران را در اختیار دارند.ضمن اینکه در حال حاضر بانک صادرات ایران با نسبت قیمت به درآمد3.9مرتبه کمترین نسبت را در صنعت بانکداری دارد و بانک اقتصادنوین با نسبت قیمت به درآمد 6.3 مرتبه بالاترین نسبت قیمت به درآمد را در صنعت بانکداری دارد.

جدول

کد خبر 172480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز