گروه بورس: میانگین زیان بورس تهران در اردیبهشت ماه سال‌جاری با یک نزول بی‌سابقه در یک دهه گذشته به منفی 2.17درصد رسید.

به گزارش همشهری، هر سال همزمان با آغاز فصل بهار شاخص‌های بورس تهران در مدار صعودی قرار می‌گرفتند. رسم بود که بازار سهام در ماه‌های فروردین تا خرداد و حتی تیر ماه با روند رو به رشدی به حرکت خود ادامه می‌داد اما امسال اتفاق بی‌سابقه‌ای رخ داد و شاخص‌های بورس تهران در اردیبهشت ماه با روند نزولی مواجه شد و بازده بورس تهران منفی شد؛ اتفاقی که در یک دهه گذشته تکرار نشده بود.

سال گذشته میزان بازده بورس تهران در مقایسه با بازار‌های رقیب عقب ماند و به 11 درصد رسید، درحالی‌که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار‌های دیگر نظیر طلا، ارز، سکه و مسکن به‌مراتب بیشتر از بازده بورس تهران بود. میزان بازده بازار سهام در سال 89 از سایر بازار‌های دیگر پیشی گرفته و به 85 درصد رسیده بود اما به‌نظر می‌رسد با ادامه روند کنونی بورس تهران نتواند بار دیگر خاطره سال89 را تکرار کند.

آمار‌ها نشان می‌دهد : شاخص کل بورس تهران در اردیبهشت امسال 592 واحد نزول کرده و در پایان ماه به 26 هزارو 667 واحد رسیده است. این شاخص بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است. همچنین در این ماه همه شاخص‌های بورس با حرکت نزولی به کار خود پایان داده‌اند.

مبادله 2500 میلیارد تومان سهام

با وجود کاهش شاخص‌های بورس، ارزش معاملات بورس تهران در اردیبهشت ماه روند صعودی داشته و سهامداران در این ماه در مجموع 1400 میلیارد تومان سهام خریدند که با احتساب ارزش معاملات فروردین ماه، ارزش کل معاملات بورس از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت به 2 هزارو 500 میلیارد تومان رسید.

در طول این مدت 699هزار معامله در بورس تهران انجام شده و 232 هزار نفر اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کرده‌اند.بخش زیادی از معاملات بازار سهام در این ماه در بازار اول انجام شد و در مجموع 1700میلیارد تومان از سهام شرکت‌های بازار اول توسط سهامداران مبادله شد.

کد خبر 171461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز