گروه اقتصادی: با وجود آنکه برخی از مسئولان بر این باور بودند که در جلسه دوم شورای عالی کار میزان نرخ دستمزدهای کارگری برای سال آینده تعیین خواهد شد، اما در جلسه دوشنبه شب این شورا که بیش از 5 ساعت به طول انجامید، نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران به اتفاق نظر نرسیدند.

این در حالیست که مقرر شده مجددا جلسه دیگری امروز در این زمینه برگزار شود که باید دید آیا در این جلسه توافق مورد نظر حاصل خواهد شد یا نه.

ظاهرا  طرفهای 3 گانه در یک مورد اتفاق نظر دارند که آن هم چیزی نیست جز آنکه سر جمع سطوح مزدی کارگران طبق نرخ تورمی‌که از سوی مسئولان بانک مرکزی اعلام می‌شود، تعیین گردد.

از آنجایی که این نرخ برای پایان سال جاری معادل 13 تا 5/13 درصد در نظر گرفته شده است، از این رو می‌توان انتظار داشت که حداقل حقوق کارگری نیز مطابق با این نرخ افزایش یابد.

در همین زمینه عبدالحمید محمدی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: طبق مصوبه جلسه دوشنبه شب شورای عالی کار،‌ قرار بر این شده است که دستمزد کارگران برای سال آینده به صورت تک نرخی محاسبه ‌شود، که به این ترتیب دیگر سیستم دوگانه دستمزدها که در سال جاری اجرایی شد، در سال 86 اجرا نخواهد گردید.

کد خبر 17302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز