یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک داروی تجربی ضدسرطان می‌تواند تومورها را در بیماران مبتلا به انواع متفاوت سرطان از جمله سرطان ریه به طور معمول درمان آن مشکل است، از بین ببرد.

cancer

به گزارش ای بی سی نیوز سرطان‌شناسان می‌گویند نتایج این پژوهش امیدوارکننده است، اما بررسی بیشتری مورد نیاز است تا معلوم شود آیا این دارو می‌تواند طول عمر مبتلایان به سرطان را افزایش دهد یا نه.

نتایج این بررسی در اجلاس انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در این هفته اعلام شد و در جورنال پزشکی نیوانگلند نیز منتشر شده است.

در این بررسی کوچک پژوهشگران دارویی را مورد بررسی قرار دادند که با تاثیر بر دستگاه ایمنی بدن کارکرد آن در مقابله با سلول‌های توموری را تشدید می‌کند.

پژوهشگران این دارو را به تقریبا 240 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته پوست (از نوع ملانوم)، راست ر وده، پروستات، کلیه و ریه دادند.

همه این بیماران به درمان با پنج شیوه دیگر پاسخ نداده بودند. پس تا حداکثر 2 سال استفاده از این دارو، تومورها در 26 بیمار از 94 فرد مبتلا به ملانوم، نه نفر از بیماران مبتلا به سرطان کلیه، و 14 نفر از76 بیمار مبتلا به سرطان کلیه تحلیل رفتند.

البته این دارو دارای عوارض جانبی هم بود و حدود 14 درصد از بیماران در این بررسی دچار دانه‌های پوستی، اسهال و مشکلات تنفسی شدند.

به گفته پژوهشگران این که فقط رشد سرطان را متوقف نکرده است، بلکه باعث تحلیل رفتن تومورها هم شده است، یک معیار مهم موفقیت است.

این بررسی نشان نمی‌دهد که آیا بیماران پس از مصرف دارو عمر طولانی‌تر هم پیدا کرده‌اند یا نه، اما کارشناسان می‌گویند در این مرحله ابتدایی طراحی بررسی برای تعیین کردن میزان افزایش بقای بیماران نیست و بررسی‌ها بر روی تعداد بیشتر بیماران برای مدت طولانی لازم است تا مشخص شود که این دارو طول عمر بیماران سرطانی را هم بیشتر می‌کند یا نه.

کد خبر 172897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز