جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نشانه جنگ، همیشه توپ و تانک و بمباران یا انفجار انتحاری نیست.

جنگ می‌تواند چنان مخفی و در لفافه و چنان بی‌صدا و نرم باشد که هیچ واکنشی را در تمام دنیا به همراه نداشته‌باشد. نه گوشی آن را بشنود نه زبانی برای واگویه آن وجود داشته‌باشد. یک نمونه از چنین جنگی سال‌هاست که در یکی از کهن‌ترین سرزمین‌های مقدس و تاریخی جهان علیه مظلوم‌ترین ملت‌ تاریخ در جریان است.

جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطین فقط به قطع آب، نابودی مزارع کشاورزی، تیراندازی به جوانان سنگ‌پران، دستگیری و شکنجه و تصرف اموال مردم محدود نمی‌شود. سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرده‌است که تخریب خانه‌های مردم و خانواده‌های فلسطینی در کرانه باختری و بیت‌المقدس در یک سال اخیر رشد و سرعت حیرت‌آوری گرفته‌است.

2 بولدوزر به همراه یک ماشین نظامی با کاغذی که می‌گویند حکم قضایی است در چند دقیقه خانه‌ای که محل زندگی یک خانواده است را با اسباب و اثاثیه آن ویران می‌کنند و بعد اعضای آن خانواده می‌مانند کنار خیابان سرگردان. جدیدترین نمونه این واقعه در کرانه باختری هفته گذشته روی داد. یک رستوران قدیمی که محلی برای تامین زندگی و امرار معاش چندین خانواده بود، با بولدوزر تخریب شد.

صاحب این رستوران با تلفن همراهش از تخریب رستورانش فیلم گرفته و آن را در اختیار خبرنگاران گذاشته‌است. بولدوزرهایی غول‌پیکر سقف رستورانش را پایین می‌آورند و او و کارکنانش بی‌پناه به آنها نگاه می‌کنند.

او می‌گوید:۱۲ سال کار فقط در ۵ دقیقه از بین رفت. خانه مجاور رستوران که او و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند، هنوز پا برجاست. او می‌گوید که نیروهای اسرائیلی گفته‌اند که ظرف یک ماه آینده می‌آیند که این خانه را هم تخریب کنند. تنها دلیلی که اسرائیلی‌ها برای این تخریب‌ها اعلام می‌کنند این است: این ساختمان مجوز لازم را از دولت اسرائیل ندارد.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود درباره تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها توسط اسرائیل هشدار داده است که سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان کودکان را از حق آموزش محروم می‌کند. اما فلسطینیان و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر موضوع را فراتر از این می‌دانند. آنها می‌گویند این کار در واقع پاکسازی نژادی است.

بیش از ۱۱۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری در سال ۲۰۱۱ از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند؛ تعدادی که ۸۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۰ است. مطابق این آمار، این روند در سال ۲۰۱۲ نیز ادامه یافته است، به‌ترتیبی که فقط تا به اینجای سال ۲۰۱۲ شمار فلسطینی‌هایی که خانه‌شان را از دست داده‌اند به ۶۰۰ نفر می‌رسد.مدرسه‌ای که در جنبه، روستای فلسطینی کوچکی با نزدیک ۲۰۰ نفر سکنه در کوه‌های خلیل و در منتهاالیه جنوبی کرانه باختری، واقع شده است نیز در معرض تخریب قرار دارد.

ارتش اسرائیل می‌خواهد منطقه جنبه را به یک میدان تیر تبدیل کند. زندگی در جنبه حالتی بدوی دارد و بسیاری از خانواده‌ها در غارهایی که در دل کوه کنده‌اند زندگی می‌کنند. اما خطر تخریب این روستا را نیز تهدید می‌کند.برآورد سازمان ملل این است که ممکن است بیش از ۱۶۰۰ فلسطینی از خانه‌هایشان آواره شوند.

کد خبر 172738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز