دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت 2روز از اعلام نتیجه تحقیقات گروه ویژه برای بررسی قصور و تقصیرهای احتمالی در پرونده شهرام جزایری و به دنبال آن برکناری3 مقام قضایی در مجتمع امور اقتصادی و رئیس زندان اوین، تحقیق از این افراد در دادسرای انتظامی قضات آغاز شد.

روز دوشنبه در حالی که همچنان واکنشها و اظهارنظرها نسبت به ماجرای فرار شهرام جزایری ادامه داشت و نمایندگان مجلس و برخی از صاحبنظران خواستار برخورد جدی‌تری با  مقصران احتمالی در پرونده مشهورترین متهم مفاسد اقتصادی ایران بودند، مقامات قضایی از ارجاع پرونده  این 4 مقام قضایی به دادسرای انتظامی قضات خبر دادند.

این 4 مقام قضایی در روزهای گذشته پس از اعلام نتیجه تحقیقات گروه سه نفره برای بررسی قصور و تقصیرهای احتمالی در پرونده شهرام جزایری، با دستور آیت الله هاشمی شاهرودی برکنار شده بودند.

رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رئیس دادگستری استان تهران دستور برکناری الیاس محمودی رئیس مجتمع امور اقتصادی، وحید کربلایی آقا ملکی و حسین زاده 2 قاضی پرونده و رئیس زندان اوین را صادر کرده و خواستار آن شده بود تا دادسرای انتظامی قضات، عملکرد قضات موصوف را از حیث انتظامی بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر پس ازدستور آیت‌الله شاهرودی درباره برکناری این مقامات دادسرای انتظامی قضات تحقیق گسترده ای را  درباره عملکرد این مقامات عزل شده آغاز کرد.

یک مقام قضایی روز گذشته به این خبرگزاری اعلام کرد در پی نامه آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی مبنی بر برکناری این مقامات قضایی به علت تقصیر در فرار مفسد بزرگ اقتصادی، تحقیق درباره عملکرد این 4 مقام قضایی عزل شده در دادسرای انتظامی قضات آغاز شده است.

پس از انجام تحقیقات لازم در این زمینه و در صورت صدور کیفرخواست، پرونده جهت محاکمه به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال می‌شود.

کد خبر 17223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز