گروه حوادث: رئیس مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی، حکم دادگاه در خصوص اتهامات شهرام جزایری عرب را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، جزایری به تحمل ۱۴سال حبس تعزیری، رد ۶۱میلیون و ۴۲۰هزار دلار آمریکا مال نامشروع، پرداخت جریمه به ‌میزان 2 برابر مال نامشروع یعنی ۱۲۲میلیون و  ۸۶۱هزار دلار آمریکا ، ۱۰سال اقامت اجباری در یک شهرستان جنوبی، 10 سال محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی و 10 سال محرومیت از فعالیت‌های بازرگانی و تجاری محکوم شده است.

الیاس محمودی در نشست مطبوعاتی روز گذشته با اعلام رأی صادره از سوی شعبه 1192 دادگاه عمومی مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی،‌ در تشریح حکم گفت: طبق دادنامه صادره شهرام جزایری به لحاظ جعل اسناد رسمی به تحمل 3 سال حبس تعزیری، استفاده از سند مجعول به 3 سال حبس تعزیری، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات به تحمل یک سال حبس تعزیری و برای مجازات تکمیلی به 10 سال اقامت اجباری در شهرستان طبس و 10 سال محرومیت از هرگونه اخذ تسهیلات بانکی، دولتی، ریالی و ارزی، 10 سال محرومیت فعالیت‌های بازرگانی، تجاری اعم از صادرات و واردات با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

محمودی افزود: سه سال حبس به اتهام پرداخت رشوه و چهار سال حبس به اتهام معافیت جعلی از خدمت وظیفه‌ عمومی در دادنامه‌های قبلی 939 و 940 در پرونده شهرام جزایری عرب به قوت خود باقی مانده است.

وی گفت: بر این اساس شهرام جزایری عرب در مجموع به 14 سال حبس به علاوه‌ مجازات‌های تکمیلی و تتمیمی دادگاه محکوم شده است و از لحاظ اتهام رابطه نامشروع با رعایت اصل 37 قانون اساسی و با توجه به دفاعیات متهم در جلسه‌ دادگاه، رأی برائت وی صادر شده است.

الیاس محمودی اظهار داشت: شهرام جزایری حدود پنج سال و اندی در بازداشت موقت به‌سر می‌برد که چهار سال آن با قرار بازداشت بوده و پس از تبدیل این قرار به وثیقه 100 میلیارد تومانی، وی به دلیل ناتوانی در سپردن وثیقه تا زمان متواری شدن در بازداشت بوده است.

وی درباره‌ زمان صدور رأی نهایی با توجه به ختم دادرسی گفت: قانون مقرر داشته یک هفته بعد از ختم دادرسی حکم صادر ‌شود که حکم شهرام جزایری هم بعد از یک هفته از ختم دادرسی و شاید زودتر از یک هفته صادر و به سمع افکار عمومی رسیده است.

وی گفت: حکم سایر متهمان در چارچوب مقررات و قانون آیین دادرسی کیفری به‌ویژه ماده‌ 188 قانون آیین دادرسی کیفری در اسرع وقت از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر در حالی که برخی از اخبار در محافل خبری از فرار جزایری با پاسپورت جعلی از طریق فرودگاه مهرآباد حکایت داشت، رئیس مجتمع قضایی امور اقتصادی گفت: مدرکی دال بر خروج متهم فراری با پاسپورت بدلی از کشور در دست نیست.

کد خبر 16693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز