همشهری آنلاین: براساس گزارش سازمان عفو بین‌‌الملل، کره شمالی از حوادث رانندگی و جوخه‌های تیراندازی برای اعدام 30 مقام این کشور که در مذاکرات به منظور اتحاد دو کره شرکت کرده بودند، استفاده کرده است.

کره شمالی

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشتیدپرس، در گزارش عفو بین‌الملل همچنین به این موضوع اشاره شده که کره شمالی در مورد اعدام 37 تن در سال‌های 2007 و 2010 به اتهام "جرایم مالی" باید پاسخگو باشد.

 به گزارش آسوشیتدپرس، همزمان با انتقال قدرت به کیم جونگ اون، فرزند کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی، آژانس امنیتی این کشور 200 مقام کره شمالی را بازداشت کرد و بیم آن می‌رود که برخی در کمپ‌ها زندانی یا اعدام شوند.

 در این گزارش همچنین آمده است که بیش از 200 هزار زندانی در وضعیت بسیار نامساعد در شش زندان از جمله کمپ "یودوک" محبوس هستند. هزاران تن هم در حداقل 180 بازداشتگاه زندانی هستند. بسیاری از این افراد بدون محاکمه و با برگزاری جلسات ناعادلانه دادگاه و اقرار اجباری به جرم زندانی‌ هستند.

 زنان، مردان و کودکان که در این اردوگاه‌ها زندانی هستند، مورد شکنجه قرار گرفته و مجبورند در شرایط سخت و خطرناک کار کنند. بسیاری از زندانیان حین حبس بیمار شده و یا می‌میرند. با این حال، مقام‌های کره شمالی تمامی این گزارش‌ها را در مورد کمپ‌های زندانیان انکار می‌کنند.

 عفو بین‌الملل همچنین گزارش داد که گرسنگی نیز در کره شمالی گسترده شده به طوری که شش میلیون تن از سکنه این کشور نیازمند دریافت فوری غذا هستند و این کشور قادر به تامین غذا برای ملتش نیست.

 پیونگ یانگ اوایل سال جاری میلادی از جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرده بود. اتحادیه اروپا به این کشور کمک کرد اما آمریکا از ارسال کمک به این کشور امتناع کرده و اقدامات خود را مشروط کرد.

کد خبر 172020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز