همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در طول 4 سال مجلس هشتم رئیس کمیسیون 154 ملاقات خارجی داشته و 92 ملاقات خارجی نیز توسط اعضای کمیسیون صورت گرفته است.

فارس نوشت: کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه علنی مجلس هشتم که از صبح امروز (چهارشنبه)‌ تشکیل شده است، در سخنانی به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون متبوعش در طول چهار سال مجلس هشتم پرداخت و اظهار داشت: 39 لایحه به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و 82 لایحه نیز به عنوان کمیسیون فرعی در کمیسیون امنیت ملی مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: 36 طرح به عنوان کمیسیون اصلی و 6 طرح به عنوان کمیسیون فرعی در کمیسیون امنیت ملی در طول چهار سال مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس تعداد سوالات ارجاع شده نمایندگان از وزرا به کمیسیون امنیت ملی را 365 مورد اعلام کرد و متذکر شد: در طول 4 سال مجلس هشتم رئیس کمیسیون امنیت ملی 154 ملاقات خارجی داشته و 92 ملاقات خارجی نیز توسط اعضای کمیسیون در طول چهارسال مجلس هشتم برگزار شده است.

به گفته وی، تعداد 8 هزار و 837 نامه و گزارش در طی چهارساله مجلس هشتم به کمیسیون امنیت ملی واصل شده که از این تعداد به 5هزار و 510 مورد پاسخ داده شده است.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس تعداد جلسات کمیسیون در طول چهار سال را 288 جلسه اعلام و تصریح کرد: کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی نیز در طول چهار سال گذشته 216 جلسه تشکیل دادند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش به بیان طرح‌ها و لوایح مهم بررسی شده در کمیسیون متبوعش پرداخت و خاطرنشان کرد: طرح مربوط به پیگیری حقوق دیپلمات‌ها، طرح مقابله با توطئه‌های آمریکا و انگلیس برای صیانت از دستاوردهای هسته‌ای‌، طرح تحریم مقامات آمریکایی، طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی،‌ طرح اصلاح موادی از قانون وظیفه خدمت عمومی، لایحه مهم حفاظتی و امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، از جمله طرح‌ها و لوایح مهم بررسی شده در کمیسیون سیاست خارجی در طول چهارسال گذشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی دارای سه کمیته اصلی است، گفت:‌ کمیسیون امنیت ملی کمیته سیاست خارجی دارد که در طول چهار سال گذشته جلسات متعددی را با حضور سفرا برگزار کرده است.

کاظم جلالی بر همین اساس یادآور شد: مجلس هشتم قرص و محکم در برابر بسیاری از موضوعات از جمله فتنه 88 ایستاد و موضع‌گیری کرد که این موضوع جای افتخار و شکر دارد؛ مذاکرات و مبادلات هیات‌ها،‌حضور فعال در مجامع بین‌المللی نیز از دیگر فعالیت‌های کمیسیون امنیت ملی بود.

جلالی در خاتمه، شرکت در رزمایش‌ها و بازدید از مراکز نظامی و کمک گرفتن از مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور را از دیگر اقدامات کمیسیون امنیت ملی مجلس دانست.

 

کد خبر 171695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز