همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طبق آمار دریافت شده از اداره قوانین در خصوص میزان موارد مصوب نشان می‌دهد که از 4هزار 564 ماده، 3 هزار و 211 ماده از آن مربوط به کمیسیون قضایی است.

فارس نوشت: حجت‌الاسلام علی شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تشریح عملکرد این کمیسیون در مجلس هشتم گفت: اعضای کمیسیون قضایی از کارشناسان و متخصصین این حوزه هستند که از تخصص کافی برخوردار بودند و توانستند در این دوره از مجلس عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: طبق آمار دریافت شده از اداره قوانین مجلس در خصوص میزان موارد مصوب این دوره مبین این واقعیت است که مصوبات کمیسیون‌های تخصصی، مشترک، ویژه و تلفیق در این دوره از مجلس که به صورت قانون درآمده است و یا با ارسال به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مراحل آخر را طی می‌کند، کمیسیون قضایی بیشترین مصوبه را داشته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین تصریح کرد: طبق گزارش اداره قوانین 4 هزار و  564 ماده مصوب شده در مجلس بوده است که از این تعداد 3 هزار و 211 ماده مربوط به کمیسیون قضایی و حقوقی بوده با این توضیح که بیش از 300 ماده از این مصوبات در صحن علنی به صورت قوانین مختلف ابلاغ شده است.

شاهرخی افزود: همچنین 219 ماده نیز با اصرار نمایندگان در مصوبه خود برای حل اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

وی در خصوص مهمترین لوایح و طرح‌ها در کمیسیون قضایی اظهار داشت: لوایح مجازات اسلامی، آئین دادرسی کیفری و تجارت به ترتیب با 737، 700 و 1260 ماده مطابق اصل 85 قانون اساسی در این کمیسیون رسیدگی شده‌اند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان سخنان خود از تمام اعضای این کمیسیون تشکر کرد.

 

کد خبر 171706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز