همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی گفت:‌ پس از اجرای قانون یارانه‌ها این کمیسیون دو گزارش براساس مواد ۳۳ و ۲۳۳ آیین نامه به صحن علنی ارائه داد.

فارس: غلامحسین مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه)‌ در آخرین جلسه علنی مجلس  هشتم به ارائه گزارش عملکردی از این کمیسیون پرداخت و طی سخنانی اظهار داشت: 10 ماه کار سنگین و فشرده کمیسیون تحول اقتصادی در تصویب لایحه تقدیمی دولت منتج به تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به این لایحه از ابعاد مختلفی حائز اهمیت بود که این کمیسیون با استفاده از گزارش اکثر وزارتخانه‌ها و گزارش دیدگاه‌های کارشناسان امور اقتصادی این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون تحول اقتصادی با بیان اینکه تا کنون سه گزارش از این کمیسیون به صحن علنی مجلس آمده است، گفت: در کمیسیون تحول اقتصادی یک بار جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور برای بررسی چگونگی روند اجرایی قانون یارانه‌ها برگزار شد و در این جلسه برای بسته شدن دست دولت ادامه رسیدگی به این لایحه را متوقف کردیم؛ در ادامه نیز حدود 7 جلسه با رئیس ‌جمهور تشکیل دادیم تا اینکه تمام نقطه نظرات ایشان را برای اجرای این قانون دریافت و سعی کردیم تمام این دیدگاه‌ها را در تصویب قانون هدفمندی محقق کنیم.

مصباحی مقدم همچنین با اشاره به ظرایف قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ در این قانون پرداخت نقدی و غیرنقدی به مردم، حمایت 30 درصدی از تولید برای اصلاح ساختار تولید، مقرر شدن اجرای این قانون در یک دوره 5 ساله، پلکانی شدن قیمت حامل‌های انرژی و رعایت حال مردم مناطق گرمسیری برای قیمت برق و مناطق سردسیری برای قیمت گاز و ... از جمله مسائلی بود که ما در تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها به آنها نگاه ویژه داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از شروع اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها دو گزارش از چگونگی اجرای این قانون داشتیم که یکی از این گزارشات براساس ماده 33 آیین‌نامه بود که در صحن قرائت شد و گزارش دوم نیز براساس ماده 233 آیین‌نامه از تخلفات دولت در مقام اجرا تهیه شده بود که این گزارش نیز در صحن علنی قرائت و به قوه قضاییه ارجاع شد.

 

کد خبر 171689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز