سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت شکایت ۲۱ نماینده از رئیس جمهور گفت: کار رسیدگی به شکایت نمایندگان در کمسیون اصل ۹۰ به اتمام رسیده است و باید به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع شود تا بدون نوبت در درستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

 به گزارش همشهری آنلاین، سیدفاضل موسوی با بیان این مطلب افزود: کار رسیدگی به شکایت 21 نماینده از احمدی‌نژاد به اتمام رسیده و باید دید چه زمانی به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز زمان ارجاع گزارش کمیسیون اصل 90 به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است، افزود: حجم کارهای هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 فشرده است و باید منتظر ماند تا این گزارش از طریق هیئت رئیسه کمیسون اصل 90 به هیئت رئیسه مجلس شواری اسلامی ارجاع شود تا بدون نوبت در درستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی درباره نظر کارشناسی کمیسیون اصل 90 درباره شکایت نمایندگان به باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون، شکایت از رئیس جمهور وارد دانسته شد.

29 فروردین سال جاری 21 نفر از نمایندگان مجلس شواری اسلامی نامه‌ای را در شکایت از رئیس جمهوری تدوین کرده و به رئیس مجلس شواری اسلامی ارائه کردند.

شکایت از پاسخ‌های احمدی‌نژاد به سوال نمایندگاه در جلسه سوال از رئیس جمهور در چهار محور «توهین به نمایندگان»، «بیان مطالب خلاف واقع در پاسخ به برخی سوالات نمایندگان»، «در رأس امور نداشتن مجلس» و «استنکاف از اجرای قوانین مطرح شده در سوال و قانون ندانستن بعضی از قوانین» تدوین شده است.

بر اساس تبصره دوم ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

کد خبر 171534
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز