همشهری‌آنلاین: شورای پول و اعتبار در جلسه دیشب خود تصمیمات سه گانه اتخاذ کرد که براساس یکی از این تصمیمات، نرخ سود تسهیلات صادراتی، طرحهایی که دارای پوشش صندوق ضمانت صادرات هستند، برای تسهیلات ریالی دو درصد و تسهیلات ارزی به یک درصد نسبت به سایر تسهیلات اعطایی کاهش می‌یابد.

مهر نوشت: یک هزار و چهلمین جلسه شورای پول و اعتبار روز سه شنبه از ساعت 16 تا 19 و 30 دقیقه با حضور محمود بهمنی رئیس شورای پول و اعتبار و اعضای این شورا تشکیل شد.

یک مقام آگاه در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: نرخ سود تسهیلات صادراتی و افزایش تسهیلات جهت پروژه آزاد راه زنجان - تبریز و دستورالعمل اجرایی انتشار صکوک استصناع ریالی ازجمله موضوعاتی بودند که در این جلسه بحث و بررسی شدند.

وی افزود: در این جلسه اعضای شورای پول و اعتبار تصمیم گرفتند که نرخ سود تسهیلات صادراتی، طرح‌هایی که دارای پوشش صندوق ضمانت صادرات هستند، برای تسهیلات ریالی دو درصد و تسهیلات ارزی به یک درصد نسبت به سایر تسهیلات اعطایی کاهش یابد.

این مقام آگاه اعلام کرد: این شورا با افزایش تسهیلات به میزان 50 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه آزاد راه زنجان - تبریز موافقت کرد.

وی گفت: در این جلسه اعضای شورای پول و اعتبار دستورالعمل حساب جاری را در 32 ماده و 16 تبصره (با تغییرات اساسی) به تصویب رساندند.

کد خبر 171639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز