همشهری آنلاین: تشکیل کارگروه ویژه برای مدیریت بازار ارز، الزام تعاونی‌های اعتباری به رعایت قانون بازار غیر متشکل پولی و همچنین لزوم تسریع در ارائه بسته سیاستی ۹۱ مهمترین مصوبات جلسه شواری پول و اعتبار بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سیدکاظم دلخوش درباره جزئیات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهار داشت: شورای پول و اعتبار امشب درباره تعاونی‌های اعتباری و نحوه فعالیت آنها مصوباتی را داشت.

وی افزود: بر همین اساس قرار شد تعاونی‌های اعتباری به صورت جدی قانون بازار غیرمتشکل پولی را در دستور کار خود قرار دهند.

این عضو ناظر در شورای پول و اعتبار تأکید کرد: این مصوبه در مورد نحوه فعالیت تعاونی‌های اعتباری که از زمان گذشته فعالیت می‌کردند و همچنین آنهایی که قانوناً ایجاد شده‌اند مصداق دارد.

دلخوش در ادامه با تأکید براینکه شورای پول و اعتبار امروز درباره قیمت دلار هم مباحثی را مورد رسیدگی قرار داده به فارس گفت: طبق قانون بانک مرکزی باید نرخ شناور مدیریت شده را اجرا کند. از همین‌رو شورا یکبار دیگر به اجرای این قانون تأکید کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار شده کارگروه‌های ویژه‌ و تخصصی برای کنترل بازار ارز ایجاد شود.

به گفته این عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار همچنین این شورا مصوب کرد که بانک مرکزی تمامی جوانب و شرایط موجود بازار را بررسی و برای کنترل قیمت‌ها سیاست‌هایی را اتخاذ کند.

دلخوش در ادامه گفت: همچنین در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع بسته سیاستی نظارتی سال آینده نیز مطرح شد؛ مباحثی از قبیل نرخ سود سپرده‌گذاری و تسهیلات مهمترین محور این بخش بود.

وی تأکید کرد: شورا از بانک مرکزی خواست تا هرچه سریعتر بسته پیشنهادی خود را برای سیاست‌های پولی و بانکی سال آینده ارائه بدهد.

این عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار درباره اخباری مبنی بر بررسی لغو مجوز برخی بانک‌های خصوصی در جلسه شورا گفت: درباره لغو مجوز برخی بانک‌های خصوصی قرار شده در آینده بررسی‌‌ها آغاز شود.
کد خبر 155248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز