همشهری آنلاین: یک عضو شورای پول و اعتبار با تشریح برخی دلایل که بر اساس آن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌توانند مجوز یک بانک را لغو کنند، گفت: لغو مجوز بانک آرین احتمالاً بر اساس این ادله بوده است.

این عضو شورا با اشاره به مستنداتی که بر اساس آن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌توانند مجوز یک بانک را لغو کند این موارد را تلویحا دلائل اصلی شورای پول و اعتبار برای لغو مجوز بانک آرین دانست.

وی افزود: عدم استفاده از تسهیلات بانکی برای تودیع سرمایه اولیه تأسیس یک بانک، یکی از شروطی است که در صورت اثبات تخلف از آن، بانک مرکزی می‌تواند مجوز یک بانک را باطل کند.

وی ادامه داد: رعایت قاعده ذینفع واحد در مورد سهامداران که بر اساس آن اشخاص حقیقی کمتر از 10 درصد و اشخاص حقوقی کمتر از 20 درصد سهام یک بانک را می‌توانند در اختیار داشته باشند، از دیگر شروطی است که اثبات تخلف از آن می‌تواند بنا بر قانون مستند لغو مجوز فعالیت یک بانک شود.

این عضو شورای پول و اعتبار پس از بیان این مطالب در پاسخ به این پرسش که آیا مجوز بانک آرین به این دلائل لغو شده گفت: بیان جزئیات و مصادیق دلائل لغو مجوز از نظر قانونی تنها به صاحبان مجوز و مدیران بانک مجاز است بنابراین من در این باره نمی‌توانم صراحتا سخنی بگویم گرچه به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از دلائل که عمده‌ترین آنها همین نکات مطرح شده شورای پول و اعتبار را به این جمع‌بندی رسانده است که مجوز بانک آرین را لغو کند.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود، هیأت مؤسس و سهامداران قصد دارند از بانک مرکزی شکایت کنند به فارس گفت: من تا به حال چنین مطلبی را نشنیده‌ام گرچه فکر هم نمی‌کنم با توجه به مستندات موجود در شورای پول و اعتبار چنین کاری به نفع سهامداران باشد.

کد خبر 163528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز