همشهری آنلاین: بحران منطقه یورو،‌ بحث‌های جنجالی درباره افغانستان و اقتصاد آسیب دیده انگلستان باید به اندازه‌ کافی برای درگیری ذهن نخست وزیر بریتانیا کافی باشند اما با این همه دیوید کامرون مورد هجوم انتقادات شدید و عجیبی مبنی بر اینکه وی بخش بزرگی از زمان خود را صرف بازی‌هاری رایانه ای بر روی آی-پد می کند،‌ قرار گرفت.

دیوید کمرون و بازی مورد علاقه‌اش

گفته می‌شود کامرون که یکی از طرفداران پر و پا قرص آی پد شرکت اپل است،‌ به بازی "نینجای میوه‌ای" آی پد وابستگی شدید دارد،‌ در این بازی کاربر باید با استفاده از انگشتان خود انواع میوه‌های رنگارنگ را که به هوا پرتاب می‌شوند،‌ خرد کند.

با وجود بحران‌های اقتصادی و بدون در نظر گرفتن دشواری‌های بزرگ کردن سه فرزند گفته می‌شود کامرون چندین ساعت از روز خود را به سر و کله زدن با آی-پد و انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد.

دیوید کمرون

"فریزر نلسون" دبیر مجله "اسپکتاتور" اعلام کرد آنچه که تنها یک سرگرمی ساده بوده،‌ اکنون به نوعی وابستگی شدید تبدیل شده است. به گفته وی یکی از مشاوران ارشد آقای کامرون گفته است کامرون مدت زمان طولانی و جنون‌آمیزی را به بازی نینجای میوه‌ای اختصاص می دهد.

نلسون می‌گوید نخست وزیر باید آی پدش را خاموش کرده و چاره‌اندیشی درباره بدهی‌های بریتانیا را آغاز کند. با این همه دفتر نخست وزیری بریتانیا روز گذشته تمامی این ادعاها را رد کرده و اعلام کرد یکی از فرزندان کامرون به این بازی علاقه‌ای شدید دارد.

نینجای میوه‌ای

با وجود اینکه عده‌ای می‌گویند این انتقادات به کامرون درست نبوده و وی هیچ وابستگی افراطی به انجام بازی‌های رایانه‌ای ندارد،‌ کامرون خود تایید کرده است که با رو آوردن به بازی می‌تواند با استرس‌های روزانه زندگی در دفتر نخست وزیری کنار بیاید. وی در اوایل سال جاری به خبرنگاری گفته بود خیلی خوب است که بتوان خستگی‌ها را از تن بیرون کرد، "اگر نمی‌توانی تغییر برای بهبود حالت پیدا کنی،‌ نینجای میوه‌ای بازی کن!" کامرون همچنین اعتراف کرده که بازی‌های رایانه‌ای طی سفرهای طولانی مدت به آرامش او کمک می‌کنند.

"جان اسپلر" از اعضای حزب کارگری بریتانیا شب گذشته اعلام کرد بسیار جالب توجه است که آقای کامرون با توجه به ابعاد بزرگ مشکلاتی که بریتانیا با آن مواجه است،‌ می‌تواند وقتی برای اختصاص دادن به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد‌.

دیوید کمرون

گفته می‌شود کامرون پس از به پایان رساندن مجموعه بازی‌های "پرندگان خشمگین" که پیشتر آن را اعتیادآور خوانده بود،‌ به بازی نینجای میوه‌ای رو آورده است.

کامرون به طور کلی وابستگی شدیدی به آی پد خود دارد به شکلی که به کارمندانش دستور داده تا اپلیکیشنی برایش طراحی کنند تا بتواند با استفاده از آن از تمامی اخبار فوری و عملکرد بخش‌ها و وزارتخانه‌های مختلف بریتانیا آگاه شود. این اپلیکیشن 20 هزار پوندی اطلاعات آماری از قبیل آمار نظرسنجی‌ها،‌ نمودارهای بیکاری،‌ لیست انتظار سیستم بهداشت ملی و تغییرات بازار را نمایش خواهد داد.

کد خبر 171054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز