گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ویژه شناسایی رانندگان متخلف در بزرگراه‌های تهران از احضار این رانندگان با خودروهایشان از هفته جاری خبر داد و گفت: این دسته از رانندگان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس راهور تهران طی هفته‌های گذشته طرح‌های ویژه‌ای را در بزرگراه‌های پایتخت برای برخورد با تخلفات شبانه آغاز کرده است، افزود: بر این اساس بیش از 1500خودروی رانندگان متخلف در این مدت توقیف و روانه پارکینگ‌ها شد. از سوی دیگر با حدود 40هزار راننده متخلف نیز برخورد شده است. وی با اشاره به اینکه پلیس راهور تهران هم‌اکنون 3طرح ویژه شبانه را دردست اجرا دارد گفت: بر این اساس در طرح ویژه تشدید برخورد با تخلفات شبانه با تخلفات حادثه‌ساز و لایی‌کشی، کامیون‌های متخلف و خودروهای آلاینده برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران اجرای این طرح‌ها را با توجه به درخواست‌های مکرر رانندگان تهرانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهروندان از رانندگی این افراد که بزرگراه‌های پایتخت را به پیست‌رالی خود تبدیل کرده‌اند گلایه دارند. وی تصریح کرد: این‌دسته از رانندگان علاوه بر خود، موجب وارد آمدن خسارت به سایر رانندگان قانونمند تهران می‌شوند و اکثر آنها به‌دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکت‌های آکروبات و مارپیچ در بزرگراه‌ها موجبات تصادف سایر خودروهای عبوری را فراهم کرده و خود نیز از صحنه حادثه می‌گریزند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه طرح ویژه شناسایی رانندگان متخلف حرفه‌ای و حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: بر این اساس این دسته از رانندگان با کمک تیم‌های نامحسوس، بازرسان افتخاری نامحسوس، دوربین‌های سرعت‌سنج ثابت و خودرویی، تیم‌های پلیس بزرگراه و تیم‌های ویژه بازرسی پلیس راهور تهران شناسایی شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه تقریبا بانک اطلاعات کاملی از رانندگان پرخطر تهرانی تهیه شده است، افزود: شناسایی رانندگان پرخطر در بزرگراه‌های تهران در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه احضار این دسته از رانندگان از هفته جاری آغاز می‌شود، افزود: این دسته از رانندگان ضمن معرفی به تیم‌های تست سلامت روحی و روانی و مواد‌مخدر، درصورت لزوم به دادسرای راهور معرفی شده و خودروی آنها نیز بر اساس قانون توقیف می‌شود. وی از برگزاری کلاس‌های ویژه آموزشی برای این رانندگان خبر داد و گفت: این رانندگان باید در عین حال در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه تخلف این دسته از رانندگان در سوابق گواهینامه آنها درج می‌شود خاطرنشان کرد: درضمن این رانندگان ضمن دریافت نمره منفی درصورتی که نمرات منفی آنها به حد نصاب تعیین‌شده در قانون برسد گواهینامه‌شان توقیف شده و حق رانندگی نخواهند داشت.

کد خبر 170956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز