نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را گذراندند که براساس آن بیماران روحی و روانی و معتادان دفترچه درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

براساس این مصوبه، سازمان بیمه خدمات درمانی مکلف است برای افرادی که به‌دلیل بیماری‌های روحی و روانی و اعتیاد از طریق قوه قضاییه یا نیروی انتظامی برحسب ضرورت به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند و دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی نیستند، از محل بیمه ایرانیان نسبت به صدور دفترچه درمانی رایگان اقدام کرده و مطابق صورت هزینه‌های ارسالی دانشگاهی و مراکز درمانی نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند.

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری به سازمان تامین اجتماعی اجازه دادند به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده و به سن 60 برای مردان و 55 برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی تامین اجتماعی در سنین کمتر از موارد فوق، از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت کند.

همچنین مقرر شد افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند بتوانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا 10‌سال به نرخ سال‌جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند. براساس این مصوبه، آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور حداکثر ظرف 3‌ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

کد خبر 170809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز