دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام هشدار نسبت به افزایش سوء مصرف هرویین از شیوع موج جدید تزریق شیشه خبر داد.

اعتیاد

فرید براتی سده در گفت و گو با ایسنا، با اعلام شیوع موج جدید تزریق شیشه به جای استعمال آن تاکید کرد: افزایش سو‌ء مصرف شیشه به صورت تزریق خطر شیوع بیماری‌های عفونی و افزایش رفتارهای پرخطر را افزایش می‌دهد.

 وی افزود: تمام این تهدیدها ضرورت توجه نمایندگان مجلس را در تصویب بودجه 91 به حمایت‌های بیشتر برنامه‌های کاهش آسیب اجتماعی افزایش می‌دهد. رنامه‌های کاهش آسیب تا کنون به تایید کارشناسان داخلی و نهادهای بین المللی بسیار موفق بوده‌اند و در حال حاضر نیاز به حمایت‌های جدیتر دارد.

 ایجاد خانه‌های بین راهی نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است

 براتی در ادامه با بر شمردن برنامه‌های آتی اداره کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها ایجاد خانه‌های بین راهی است که در گام اول نخستین خانه بین راهی در تهران افتتاح می‌شود و افتتاح خانه‌های بین راهی در نخستین گام نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است این خانه‌ها به معتادان ترک کرده اما بی‌جا و مکان اختصاص می‌یابد.

 مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درادامه از افتتاح نخستین کمپ ویژه زنان و کمپ ویژه درمان ویژه توسط NGO جامعه پاک آسیا در تهران خبر داد.

 وی در پایان از توجه جدی به برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در خانواده، محیط‌های کار نظامی و خط ملی اعتیاد سخن گفت.

کد خبر 166562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز