چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین کشوری است که اگر کمی زبان انگلیسی بدانید و قصد تغییر کشور زندگی خود را داشته باشید با کمال میل از شما به عنوان یک معلم زبان استقبال خواهد کرد البته در صورتی که سفیدپوست باشید.

معلم زبان

آژانس‌های آموزشی چین به شدت در جستجوی کاندیداهایی برای آموزش زبان انگلیسی به تعداد روز افزون کودکانی هستند که برای ورود به فضای بسته و غیر قابل نفوذ آکادمیک چین حاضر به انجام هر کاری هستند. این فرصت شغلی بسیار پردرآمد است و به مقدار کمی آشنایی با زبان چینی احتیاج دارد.

با این همه برای استخدام شدن تنها دانش بالای زبان یا تسلط بر صحبت کردن به زبان انگلیسی کافی نیست،‌ بلکه در هنگام استخدام به ظاهر فیزیکی افراد نیز توجه می‌شود، در صورتی که یک آمریکایی و یک چینی برای استخدام به این آژانس‌ها مراجعه کنند،‌ آژانس فرد آمریکایی را انتخاب می‌کند زیرا معتقد است پدرها و مادرها دوست ندارند معلمی از آسیای شرقی به فرزندانشان زبان درس بدهد.

تبعیض نژادی در صنعت آموزش زبان انگلیسی چین به شکلی جالب واضح است زیرا آژانس‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند به دنبال معلمانی با چشمان آبی،‌ موهای بلوند و ظاهری مشابه با آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها،‌استرالیایی‌ها و دیگر نژادهای انگلیسی زبان هستند. البته مو قهوه‌ای‌ها هم می‌توانند در چین به عنوان معلم زبان استخدام شوند به این شرط که پوست سفیدی داشته باشند.

ترتیب ترجیح استخدام استادان زبان در آژانس‌های استخدامی چین به این ترتیب است:

1- آمریکایی‌های سفید پوست/کانادایی‌ها

2- بریتانیایی‌های سفید پوست

3- استرالیایی‌ها/ نیوزیلندی‌ها و آفریقای جنوبی های سفید پوست

4- آسیایی-آمریکایی‌ها،‌ سیاهپوستان استرالیایی،‌فیلیپینی ها و آفریقایی‌ها

دلیل این تبعیض نژادی ناباوری خانواده‌های چینی است که باور نمی‌کنند فردی غیر سفید پوست بتواند فردی مسلط به زبان انگلیسی باشد.

کد خبر 170729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز