گروه شهری: سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ادواردو لوپز مدیر بخش پژوهش و ظرفیت‌سازی شهری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد دیدار کرد و این عضو سازمان ملل اقدامات و دستاوردهای شهرداری تهران را تحسین‌برانگیز دانست.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دیدار با ادواردو لوپز مدیر بخش پژوهش و ظرفیت‌سازی شهری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به اتخاذ رویکرد ارتقای شهرداری به نهادی اجتماعی گفت: زمینه‌سازی‌ برای افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود و مدیریت فرهنگی شهر نسبت به تحقق آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

ایازی با بیان اینکه طرح مدیریت محله مهم‌ترین راهکاری است که به‌منظور توسعه مشارکت‌های شهروندی در شهر تهران اجرا شده است، ادامه داد: شهرداری فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی را براساس 14رویکرد اصلی ساماندهی کرده است. اجرای طرح مدیریت محله با هدف سهم‌دهی بیشتر به شهروندان برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ در مقیاس محل زندگی خود و اداره آن، از سیاست‌های کلان این حوزه به شمار می‌آید.

ایازی در ادامه با اشاره به نحوه تعیین بودجه محله‌ها، گفت: هر محله از سوی شهرداری تهران برحسب جمعیت، وسعت، نیازهای محلی و دیگر عوامل سالانه، حق سرانه دریافت خواهد کرد و این به همراه درآمد سراهای محله از محل برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهروندان، منابع مالی قابل توجهی برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محله‌ها در اختیار مدیر محله قرار می‌دهد. ایازی تصریح کرد: شهرداری تهران به‌منظور رفع نابرابری‌های رفاهی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

ادواردو لوپز، مدیر بخش پژوهش و ظرفیت‌سازی شهری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد هم تجارب شهرداری تهران را تحسین‌برانگیز برشمرد و گفت: اقدامات صورت‌گرفته در تهران بسیار مثبت است و باید این تجارب به سایر شهرهای بزرگ جهان معرفی شود. به این منظور گزارشی از عملکرد شهرداری تهران تهیه و در گزارشی که هر دوسال یک‌بار به سازمان ملل ارائه می‌شود، ذکر خواهد شد.

کد خبر 170660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز