به دنبال درج خبری باعنوان «سیلاب سیاسی مسئولان دولتی در شب طغیان رودخانه»، معاون استاندار تهران پاسخی به روزنامه ارسال کرد که متن کامل آن را درپی می‌خوانید:

13

پیرو درج خبری باعنوان «سیلاب سیاسی مسئولان دولتی در شب طغیان رودخانه» در صفحه سوم، شماره 5664 در روز سه‌شنبه مورخ 1391.1.29 که ضمن آن آقای قلی‌ها مدیرعامل بهره‌برداری شرکت متروی تهران اعلام نموده‌اند: «معاون عمرانی استاندار تهران حین وقوع حادثه حتی از پاسخگویی به تلفن همراه خود خودداری کرده و جواب تلفن‌های مسئولان مترو را نداده است. معاون محترم استاندار که در مصاحبه خود حتی محل دقیق و نوع حادثه را هم به درستی بیان ننموده‌اند خوب است برای استحضار مردم شریف تهران اعلام کنند که در زمان وقوع این سانحه در چه محل حضور داشته‌اند»

صراحتاً اعلام می‌گردد:

اولا: حین وقوع حادثه از ناحیه هیچ‌یک از مسئولین شهرداری با اینجانب تماس نگرفته‌اند و چنانچه آقای علی قلی‌ها مدعی موضوع مزبور می‌باشند باید مراتب مبتنی بر تماس و عدم پاسخگویی اینجانب را اثبات نمایند در غیر این‌صورت وفق قوانین و مقررات حق شکایت کیفری در این خصوص برای اینجانب محفوظ می‌باشد چرا که اظهارات فوق‌الذکر صرفاً فرافکنی سیاسی نسبت به کوتاهی‌ها و تقصیرات شهرداری تهران می‌باشد.

ثانیا: اظهارات اینجانب در جهت تضعیف شهرداری تهران و به نقل آقای قلی‌ها «سنگ‌اندازی و کلوخ‌اندازی سیاسی» نبوده بلکه صرفا انتقاد از روند عملکرد و تقصیرات مسئولین و عوامل شهرداری تهران در خصوص عدم لایروبی مسیرهای درون شهری بوده که جزء وظایف ذاتی شهرداری‌ها در سراسر کشور می‌باشد.

چنانچه به وضوح مشخص است اگر اقدامات مذبور از ناحیه این شهرداری صورت می‌گرفت در حال حاضر شاهد این معضلات و این مقدار خسارات وارده به بیت‌المال و تضییع حقوق شهروندان نبودیم.

توضیح همشهری

اگر چه معاون استاندار در پاسخ خود گفته است که قصد او از سخنانی که درباره مدیریت شهری اظهار داشته، تضعیف مدیریت شهری و سنگ اندازی سیاسی نبوده است، اما سخنان ایشان درباره صدمات جانی به مسافران مترو، خسارات چند هزار میلیاردی و سپس خسارات چند صد میلیارد تومانی و... خلاف آن را ثابت می‌کند.

معاون عمرانی استاندار تهران، پس از وقوع آبگرفتگی در ایستگاه‌های خط 4 مترو، به رسانه‌ها اعلام کرد که کشته‌های حادثه مترو هم بخشی از خسارات حادثه محسوب می‌شوند، این در حالی است که این حادثه حتی یک زخمی هم نداشت. از سوی دیگر محمودی با این شکل محاسبه، رقم‌های متفاوتی را به‌عنوان میزان خسارت وارده به مترو اعلام کرد؛ رقم‌هایی که از هزار میلیارد تومان آغاز و به 200 یا 100 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که هیچ معیار و نحوه مشخصی برای این محاسبه اعلام نشد.

سرانجام، در حالی‌که بسیاری از بخش‌های مدیریت شهری برای مهار سیلاب، تخلیه ایستگاه‌ها و آماده‌سازی‌ مترو برای استفاده مسافران تلاش می‌کردند، سخنانی نظیر آنچه گفته شد و این سخنان که « با این آبگرفتگی مترو 2 سال به عقب برگشت»، «...خطر ریزش هم وجود دارد به شهروندان توصیه شده است درصورت امکان از مسیر خیابان انقلاب تردد نکنند» یا «...مدت‌ها طول می‌کشد مترو به حالت عادی برگردد.» در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، چه برداشتی غیر از سیاسی بودن اظهارنظرهای معاون استاندار می‌توان کرد؟ اینها در حالی است که امروز، با مدیریت و تلاش شبانه روزی، ایستگاه‌های آبگرفته پس از 11 روز آماده بهره‌برداری شده است.

کد خبر 168172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز