همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند از حذف پنج هزار بارکد قلم کالای خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند خبر داد و گفت: مشابه داخلی این کالاها جایگزین شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت گودرزی در نشستی خبری خود با خبرنگاران در روز سه شنبه داشت، با بیان اینکه از ابتدای امسال جلسات متعددی با تامین‌کنندگان کالاها برگزار کرده‌ایم، افزود: فروشگاه شهروند نسبت به بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در تحقق شعار امسال جلوتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه شهروند آمادگی عرضه تولید داخلی با کیفیت را دارد، اظهار کرد: در عین حال باید به ذائقه مشتریان نیز توجه داشته باشیم و کالاهایی را جایگزین کنیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند.

سیاست گذاری‌های دولت نیز موثر است

گودرزی با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها سیاست‌گذاری‌های دولت در عرضه‌ کالاها موثر است، گفت: به عنوان مثال فروشگاه شهروند اعلام کرد که از عرضه گوشت خارجی ممانعت می‌کند، اما دو روز بعد ورود گوشت خارجی به کشور آزاد شد.

وی با بیان اینکه کل کالاهای عرضه شده در شهروند به سه گروه تولید داخلی، مونتاژ و فرآوری مواد اولیه خارجی در داخل و نیز تولید خارجی تقسیم می‌شود، ادامه داد: کالاهایی که مواد اولیه آن از خارج وارد شده و در خط تولید داخل فرآوری می‌شود، کالای خارجی محسوب نمی‌شود و برنامه‌ای برای حذف آن از فروشگاه‌های شهروند نداریم.

85 درصد کالاهای شهروند داخلی هستند

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه بیش از 85 درصد فروش این فروشگاه‌های زنجیره‌ای شامل کالاهای تولید داخلی است، از اقدامات تبلیغاتی برای استفاده از تولیدات داخلی خبر داد و گفت: بنرهایی مقابل فروشگاه‌ها نصب شده که در آن مردم به خرید تولید داخل ترغیب شده‌اند.

وی همچنین از جمع‌آوری تبلیغات کالاهای خارجی در داخل و اطراف فروشگاه‌های شهروند خبر داد و در خصوص واگذاری فروشگاه‌های شهروند به بخش خصوصی اظهار کرد: به این منظور اقداماتی همچون ساماندهی املاک و دارایی‌ها و کوچک‌سازی شهروند انجام شد و شش شرکت زیرمجموعه شهروند نیز منحل شده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه بخش کوچکی از کار باقی مانده است، گفت: هر چه مدیران درباره سرنوشت شهروند تصمیم بگیرند همان را اجرا می‌کنیم.

تقاضای ایجاد شهروند در خارج از کشور

وی در ادامه با بیان اینکه 300 مورد تقاضا در استان‌های مختلف و حتی خارج از کشور برای راه‌اندازی شعب شهروند وجود دارد، خاطرنشان کرد: آمادگی توسعه شهروند را داریم، اما این موضوع مرتبط با سرنوشت خصوصی‌سازی شهروند است که باید در این رابطه تعیین و تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت شهروند افزود: امسال تعدادی از فروشگاههای کوچک که در مکان مناسبی قرار ندارد و یا از پارکینگ کافی برخوردار نیستند، با همکاری‌ شهرداری‌های مناطق جابجا شده و به نقطه بهتری منتقل می‌شوند.

ایجاد نانوایی در شهروند

وی با اشاره به فعال شدن جزایر سلامت و عرضه گوشت گرم در برخی فروشگاه‌های شهروند، خاطرنشان کرد: در پنج فروشگاه نیز نانوایی نیمه حجیم فعال شده‌اند.

گودرزی در ادامه وعده داد که مشکل پارکینگ فروشگاه بیهقی با راه‌اندازی پارکینگ مکانیزه با ظرفیت 160 واحد امسال برطرف شود.

همچنین در  این مراسم  قرعه‌کشی هفت دستگاه پژو207 جشنواره بهاره فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با حضور خبرنگاران انجام شد و برندگان این خودروها به قید قرعه و بر اساس امتیاز کسب شده با توجه به میزان خرید انتخاب شدند.

بنابراین گزارش، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند علاوه بر این هفت دستگاه خودرو، 1500 جایزه دیگر شامل لوازم خانگی و بسته‌های کالا برای شرکت‌کنندگان دراین جشنواره پیش‌بینی کرده که قرعه‌کشی آن را به زودی انجام خواهد داد. ضمن آنکه بالغ بر 389 هزار نفر در قرعه‌کشی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند شرکت کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

کد خبر 170555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز